Blog σχολικού χαρακτήρα με καινοτόμο δράση την έρευνα και δημιουργία των παρουσιάσεων αποκλειστικά από τους μαθητές της τάξης. Yπεύθυνη Εκπαιδευτικός
Ακάμπαλη Ελένη.

Κυριακή 26 Μαΐου 2013

Γεωγραφία κεφ.38 - Οι κάτοικοι και τα κράτη της Αφρικής.- ΝΕΛΣΟΝ ΜΑΝΤΕΛΑ

Γεωγραφία - κεφ.37- Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Αφρικής. Η Διώρυγα του Σουέζ./ Το φράγμα του Ασουάν

Παρασκευή 17 Μαΐου 2013

Η εξάσκηση της δημιουργικής σκέψης.

Αναδημοσιεύουμε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον άρθρο με θέμα τη δημιουργική σκέψη (με την οποία σήμερα σχεδόν τελειώσαμε το βιβλίο μας)
απο το εκπαιδευτικό site e paideia http://ipaideia.gr/i-eksaskisi-tis-dimiourgikis-skepsis.4b265fda47ea98f49670b170ddea109a.htm

Δημιουργική σκέψη είναι η διαδικασία της δημιουργίας νέων και χρήσιμων ιδεών σε κάθε τομέα, π.χ., στις τέχνες, στις επιχειρήσεις, στο σπίτι, στο σχολείο, στην επιστήμη κλπ.

Η δημιουργική σκέψη είναι μια γνωστική ικανότητα που περιλαμβάνει τη διέγερση του εγκεφάλου ώστε να δημιουργήσει συνεργασίες μεταξύ των νευρωνικών συνάψεων, προκειμένου να γεννηθεί μια πρωτότυπη σκέψη.

Η πρωτότυπη σκέψη είναι αυτή που εγκυμονεί τις μεγάλες επιτυχίες.

Σκέψου Δημιουργικά: Δημιουργικότητα είναι η ικανότητα να βλέπεις ό,τι ακριβώς βλέπουν και οι άλλοι, αλλά να βλέπεις και ότι κανένας άλλος δεν μπορεί να δει.

Το κείμενο αυτό έχει σχεδιαστεί να σας πληροφορήσει για τις διαδικασίες της δημιουργικής σκέψης χρησιμοποιώντας μια ομάδα από πρακτικές, σχετικές με την τεχνική της δημιουργικότητας. Σκοπός είναι να συνθέσετε, τελικά, ένα προσωπικό πρωτόκολλο σκέψης αξιοποιώντας τα εργαλεία και την ατομική σας ικανότητα. Το ζητούμενο είναι να γίνετε πιο δημιουργικοί στο καθημερινό σας περιβάλλον εργασίας, είτε εργάζεστε μόνοι, είτε σε ομάδες.

Τα εργαλεία είναι:
1. Η βασική προσπάθεια
2. Η ανακάλυψη
3. Η καθημερινή προσπάθεια
4. Η μεθοδολογία

Η βασική προσπάθεια
• Δημιουργείστε περιβάλλον γέννησης νέων ιδεών, για εσάς και για τους γύρω σας, επαινώντας και επιβραβεύοντας τους νέους τρόπους σκέψης και τις καινούριες ιδέες.
• Συζητήστε και αναλύστε μία πρωτότυπη ιδέα, επινόηση ή προσπάθεια. Φτιάξτε και χρησιμοποιείστε μία «εργαλειοθήκη» παραγωγής, αξιολόγησης και επιλογής νέων ιδεών.


Ανακαλύψτε
• Πιο αποτελεσματικά εργαλεία σκέψης.
• Το προσωπικό σας στυλ δημιουργικής σκέψης.
• Πώς να δημιουργείτε νέες ιδέες και πρωτότυπες λύσεις γρήγορα και εύκολα.
• Πώς να αξιολογείτε και να επιλέγετε τις καλύτερες ιδέες και λύσεις.

Καθημερινή προσπάθεια
• Για σκέψη και νέες σκέψεις.
Επικεντρωθείτε σε μία νέα και ενδιαφέρουσα ιδέα. Θα ανακαλύψετε πως ο εγκέφαλός σας έχει και ιδέες και ανάγκη για δημιουργικότητα. Ενθαρρύνετε τον εαυτό σας να σκέφτεται δημιουργικά. Θα διαπιστώσετε ότι είναι διασκεδαστικό να σκέφτεστε δημιουργικά.
• Για αξιολόγηση και επιλογή των νέων σκέψεων.
• Για άσκηση ώστε να χρησιμοποιείτε αποτελεσματικά τα εργαλεία σκέψης. Βελτιώνετε καθημερινά τα εργαλεία σκέψης.
• Για ανάπτυξη και αξιοποίηση της οργανωτικής σας ικανότητας.

Η Μεθοδολογία
• Ενισχύστε τα μηνύματα που εκπέμπουν οι σκέψεις και οι ιδέες σας.
• Μοιραστείτε με τους συνεργάτες σας τις σκέψεις και τις ιδέες σας.
• Αξιοποιήστε την εμπειρία των συνεργατών σας.
• Φτιάξτε μία, μικρή ή μεγάλη, ομάδα ομοϊδεατών.


Σάββατο 11 Μαΐου 2013

ΓΙΑ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ...

Αύριο Ξημερώνει η γιορτή της Μητέρας! Δεν προλάβαμε να ετοιμάσουμε τίποτα για τις μαμάδες ..αλλά μπορείτε να αυτοσχεδιάσετε και να τους χαρίσετε την πιο μεγάλη αγκαλιά και το πιο γλυκό φιλί ..και μια ωραία, χαρούμενη ζωγραφιά!:)) ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ !

Τετάρτη 8 Μαΐου 2013

Γεωγραφια -Κεφ.36- Οι κάτοικοι της Ασίας.- Γκάντι.





Στο κεφάλαιο 36 του βιβλίου της Γεωγραφίας στη σελίδα 124, προτείνεται  προαιρετικά η παρακάτω ομαδική δραστηριότητα:

"Ας φροντίσουμε να δούμε όλοι μαζί την κινηματογραφική ταινία Γκάντι και κατόπιν να αναλύσουμε τον αγώνα του Μαχάτμα για την ανεξαρτησία της Ινδίας"

Επειδή είδαμε την ταινία στην τάξη θα ήθελα να πληροφορήσω οποιονδήποτε συνάδελφο σκοπεύει να πραγματοποιήσει τη δραστηριότητα πως η ταινία είναι διάρκειας 180 λεπτών (άρα δεν μας καλύπτει το πρώτο δίωρο) και πως από ένα σημείο και μετά είναι ιδιαιτέρως βίαιη για τους μαθητές, γεγονός που μας ανάγκασε να διακόψουμε την προβολή. 
Την πρώτη ώρα όπου γίνεται ένα γρήγορο flash back και η ένταξη στο ιστορικό πλαίσιο της εποχής, οι μαθητές παρακολουθούσαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.


Γεωγραφία -Κεφ 36- Οι κατοικοι της Ασίας -Κινα -Μογγόλοι


Γεωγραφία-Κεφ 35-Τα κράτη της Ασίας- Η Σιβηρία - Το Σινικό Τοίχος - Ο Κόλπος της Βεγγάλης.


Γεωγραφια κεφ 34-Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Ασίας. " Οι Μουσωνες"- Μεση Ανατολή -Τεχεράνη

Γεωγραφια -Κεφ 33, Η Ταυτοτητα της Ασίας/ 34, Τα κράτη της Ασίας./ Ανατολικη - Κεντρικη -Δυτικη Ασια