Blog σχολικού χαρακτήρα με καινοτόμο δράση την έρευνα και δημιουργία των παρουσιάσεων αποκλειστικά από τους μαθητές της τάξης. Yπεύθυνη Εκπαιδευτικός
Ακάμπαλη Ελένη.

Δευτέρα 21 Μαρτίου 2016

Ο Δήμαρχος Ξάνθης γνώρισε από κοντά την ομάδα της τάξης μας.





Ο Δήμαρχος Ξάνθης κύριος Δημαρχόπουλος επισκέφτηκε το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης με σκοπό να συγχαρεί τους μαθητές που διακρίθηκαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό "Λέμε όχι στον Σχολικό Εκφοβισμό" .
Η επίσκεψη αυτή έκρυβε μια μεγάλη έκπληξη.
Ο κ Δημαρχόπουλος ανακοίνωσε στους μαθητές πως ο Δήμος Ξάνθης εκτιμώντας τη δουλειά, την έμπνευση και την προσφορά τους θα δωρίσει στο σχολείο όχι τη μια ψηφιακή τάξη που δεν κέρδισαν αλλά 2 ψηφιακές τάξεις, από μια σε κάθε τμήμα της έκτης.

Το γεγονός αυτό αποτελεί την μεγαλύτερη δικαίωση για τους μαθητές!:)

Γνωρίζοντας τους πολύ δύσκολους καιρούς που διανύουμε και τις αντίξοες συνθήκες που αντιμετωπίζει ο Δήμος μέχρι να πραγματοποιηθεί αυτή η προσφορά, οι μαθητές θα συνεχίσουν να δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό στη νέα δράση που έχουν αναλάβει με το πιλοτικό εθελοντικό πρόγραμμα
"Νοιάζομαι και Δρω" για το οποίο επίσης ενημερώθηκε και από την Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων κυρία Μ. Χαμαλίδου και τις εμπλεκόμενες εκπαιδευτικούς, στο οποίο για μια ακόμα φορά δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό οι μαθητές μαζί με το υπόλοιπο σχολείο !

Ως δασκάλα της τάξης νοιώθω ιδιαίτερα περήφανη για αυτή την τιμή!


ΑΚΑΜΠΑΛΗ ΕΛΕΝΗ

Κυριακή 20 Μαρτίου 2016

ΕΤΟΙΜΕΣ ΟΙ ΛΑΜΠΑΔΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΠΑΖΑΡΙ.


Με υλικά το μεράκι, τη φαντασία, την όρεξη και τη δημιουργικότητα αλλά και με πολλή υπομονή και πίεση χρόνου γιατί δεν παραμελούμε τίποτα, ετοιμάσαμε τις λαμπάδες μας από την πώληση των οποίων θα συγκεντρωθεί το ποσό που θα μας επιτρέψει να διαμορφώσουμε τον πεζόδρομο πίσω από το σχολείο μας ΤΗΝ ΟΔΟ ΟΝΕΙΡΩΝ!


   

Οι μαθητές μας με τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα ενεπλάκησαν σε εθελοντικές δραστηριότητες και γνώρισαν έννοιες και δράσεις που αγνοούσαν όπως ακτιβισμός, εθελοντισμός, Μ.Κ.Ο.,καταστατικό οργάνωσης και πολλά ακόμα...




Δευτέρα 14 Μαρτίου 2016

Επεξεργαζόμαστε τις έννοιες.


 

       Στο συναρπαστικό ταξίδι του ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΔΡΩ αυτό που μας κάνει να νιώθουμε ιδιαίτερα τυχεροί και κερδισμένοι είναι πως είχαμε την ευκαιρία να επεξεργαστούμε και να διαχωρίσουμε έννοιες που είχαμε ακούσει αρκετές φορές αλλά μόνο τώρα καταλάβαμε πως δεν ξέραμε τι ακριβώς σημαίνουν,
Λίγες μέρες μόνο πριν υπογράψουμε το καταστατικό της δικής μας εθελοντικής οργάνωσης φτιάξαμε το δικό μας logo και το γεμίσαμε με μικρές καρτέλες που επεξηγούν τους όρους
ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑ, ΑΚΤΙΒΙΣΜΟΣ, ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ, ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ κ.α.




Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016

-Υιοθετώντας τα πρωτάκια (δράση 3) -Αποκριές.



Την Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016 την 4η ώρα επισκέφτηκε την τάξη μας το Α2 τμήμα του σχολείου μας και οι μαθητές που έχουμε υιοθετήσει και έχουμε αναλάβει να φροντίζουμε στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς που διανύουμε.
Για μέρες ετοιμαζόμασταν να τους υποδεχτούμε τους μικρούς μας φίλους, ετοιμάσαμε μικρά δωράκια και γλυκίσματα για να υποδεχτούμε τα μικρά μας και και γεμίσαμε χρωματιστά χωνιά με καραμέλες και μπαλόνια.
Κατά τη διάρκεια αυτής της δραστηριότητας όλοι μαζί μια μεγάλη παρέα κατασκευάσαμε αποκριάτικες μάσκες, ακούσαμε μουσική και μοιράσαμε τα μενταγιόν με το μικρό συμβόλαιο της υιοθεσίας στο οποίο είχαμε βάλει τις φωτογραφίες μας σαν ενθύμιο.

>


.....Υιοθεσία μαθητών Α’ Δημοτικού
Η δράση στηρίζεται στις αρχές του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης και πραγματοποιείται στο σχολείο μας με σκοπό να αφυπνίσει τους μεγαλύτερους μαθητές για  την εθελοντική παρουσία και προστασία των μικρών μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων στον προαύλιο χώρο και των σχολικών περιπάτων.
Η δράση στηρίχτηκε στην ιδέα πως κάθε πρωτάκι του σχολείου, υιοθετείται στην αρχή της χρονιάς από έναν μαθητή της έκτης τάξης. Ο μεγάλος μαθητής αναλαμβάνει να το προστατεύει, να το καθοδηγεί και να το βοηθάει καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Έτσι το πρωτάκι ξέρει ότι μπορεί να απευθυνθεί και κάπου αλλού εκτός από τους δασκάλους του για οτιδήποτε το απασχολεί. Οι εμπλεκόμενοι μαθητές βοηθούν καθ΄ όλη τη διάρκεια της χρονιάς  τους μικρούς τους φίλους  να προσαρμοστούν στο σχολείο, να εξοικειωθούν με τους μεγάλους και άγνωστους χώρους (επάνω όροφος, αίθουσα πολλαπλών κ.λ.π.) και είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν σε ότι χρειαστεί
Νοέμβριος : 1η Γνωριμία με τα πρωτάκια κατά τη διάρκεια της σχολικής εκδρομής στο Λιμνίο. Υπόσχεση.
Δεκέμβριος: Υπογραφή Συμβολαίου Υιοθεσίας κατά τη διάρκεια επίσκεψης στην Α τάξη και ανταλλαγή δώρων (γλυκίσματα- μπαλόνια).
Ιανουάριος: Προσφορά μικρών χειροποίητων χριστουγεννιάτικων στολιδιών .
Φεβρουάριος: Επίσκεψη και ανταλλαγή εικαστικών έργων.
Μάρτιος: Επίσκεψη στην αίθουσα της Στ1 τάξης και κατασκευή αποκριάτικης μάσκας.

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2016

Πως συντάσσεται ένα καταστατικό εθελοντικής οργάνωσης;.


Σήμερα Πέμπτη το πρώτο δίωρο επισκέφθηκε το σχολείο μας η υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων του Νομού μας κ. Μπια Χαμαλίδου και συζήτησε με όλους τους μαθητές των εμπλεκόμενων στο πρόγραμμα τάξεων για τους σκοπούς, τους στόχους, τις προτεραιότητες και τις ανάγκες της δικής μας εθελοντικής οργάνωσης.
Οι μαθητές ανέπτυξαν τις προτάσεις τους, κράτησαν σημειώσεις και συζήτησαν μεταξύ τους για τον προγραμματισμό και τις δράσεις που έχουν απο δω και πέρα.
Είμαστε σε αναμονή για την σύσταση του καταστατικού από την υπεύθυνη σύμφωνα με τα όσα λέχθηκαν και προχωράμε με όρεξη και πολύ μεράκι.



 










Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016

Η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης Ξάνθης στο σχολείο μας.





Τη Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2016 στα πλαίσια των δράσεων για το εθελοντικό πιλοτικό πρόγραμμα "Νοιάζομαι και Δρω" στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας οι μαθητές των εμπλεκόμενων τάξεων συναντήθηκαν με τον πρόεδρο της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης κ. Πασχάλη Σαράντη.





Μετά από μια πρώτη γνωριμία σχετικά με την αλτρουιστική προσφορά της Μ.Κ.Ο. της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης οι μαθητές ενημερώθηκαν πως η ομάδα  καλύπτει ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων όπως :

Έρευνα και διάσωση ατόμων σε ορεινές περιοχές .
Έρευνα και διάσωση αγνοουμένων σε υγρό στοιχείο.
Έρευνα απεγκλωβισμός και διάσωση ατόμων σε περιπτώσεις θεομηνιών όπως σεισμοί, πλημμύρες, πυρκαγιές κ.α.
Έχει την δυνατότητα και αναλαμβάνει την τηλεπικοινωνιακή υποστήριξη επιχειρήσεων βοήθειας σε περιπτώσεις καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και καταστροφών.
Προσπαθεί για την ευαισθητοποίηση του κοινού , και πράττει με άμεσες ενέργειες και δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος.
Συμμετέχει σε διάφορες πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις.
Προσπαθεί για την ενίσχυση της κοινωνικής ευαισθησίας και του πνεύματος εθελοντικής προσφοράς.

Το παράρτημα είναι ενταγμένο στο Εθνικό σύστημα εθελοντισμού πολιτικής προστασίας με κωδ. Οργάνωσης: 2001/011 και υπάγεται επιχειρησιακά στο σχεδιασμό του Συντονιστικού Νομαρχιακού Οργάνου Ξάνθης. Έχει συμμετάσχει σε πολυάριθμες αποστολές έρευνας και διάσωσης και παροχής βοήθειας, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. (πηγή)


Η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης έχει σκοπό τη βελτίωση της ζωής των ευάλωτων πληθυσμιακών ομάδων με σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια και  οι μαθητές σκοπεύοντας σύμφωνα με το πρόγραμμα να συστήσουν τη δική τους εθελοντική ομάδα, έκαναν ερωτήσεις τόσο για διοικητικά όσο και για οργανωτικά θέματα στις οποίες ο κύριος Πασχάλης απάντησε με κατάρτιση και ευκρίνεια λύνοντας όλες τις απορίες.

Μεταξύ άλλων ενημερώθηκαν για το πόσα μέλη χρειάζονται για τη σύσταση μιας εθελοντικής οργάνωσης, 

τι μπορεί να προσφέρει ένας εθελοντής και ποια η διαφορά του εθελοντή από του επαγγελματία, 
ποια είναι τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσει κάποιος και ποια κριτήρια υπάρχουν για να γίνει κάποιος εθελοντής. 

Οι ερωτήσεις υπάρχουν και στο ερωτηματολόγιο που συνέταξαν οι μαθητές με Google Forms. Δείτε το ερωτηματολόγιο εδώ: ή συμπληρώστε εδώ:







Γιατροί Χωρίς Σύνορα (Médecins Sans Frontières/MSF)


Την Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016 στα πλαίσια των δράσεων για το εθελοντικό πιλοτικό πρόγραμμα "Νοιάζομαι και Δρω" στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας, οι μαθητές των εμπλεκόμενων τάξεων συνδέθηκαν μέσω Skypeμε την υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων κυρία Ολγα Καιμάρη της Médecins Sans Frontières/MSF



Μετά από μια πρώτη ενημέρωση  σχετικά με την προσφορά της διεθνούς, ανεξάρτητης, ιατρικής ανθρωπιστικής οργάνωσης  που παρέχει ιατρική φροντίδα σε ανθρώπους αποκλεισμένους από την υγειονομική περίθαλψη, σε θύματα βίας, φυσικών καταστροφών ή ενόπλων συγκρούσεων, οι μαθητές σκοπεύοντας σύμφωνα με το πρόγραμμα να συστήσουν τη δική τους εθελοντική ομάδα, έκαναν ερωτήσεις τόσο για διοικητικά όσο και για οργανωτικά θέματα σχετικά με την σύσταση της Οργάνωσης, τον τρόπο λειτουργίας του και τα κριτήρια βάση των οποίων μπορεί κάποιος να προσφέρει κανείς σε αυτή εθελοντική εργασία.
Μεταξύ άλλων οι μαθητές ενημερώθηκαν για το πόσα μέλη χρειάστηκαν για τη σύσταση του εθελοντικού ομίλου, τι μπορεί  να προσφέρει ένας εθελοντής, , ποια είναι τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσει κάποιος , ποιες επαγγελματικές ομάδες είναι χρήσιμες στην οργάνωση,  ποια είναι η προσφορά των ενεργών, ποια είναι η στάση και η βοήθεια της οργάνωσης στο προσφυγικό  κ.α.
Για την συνάντηση και την συνέντευξη  συντάχθηκε ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο για τα μέλη που δεν μπόρεσαν να παραβρεθούν με κάποιες από τις παραπάνω ερωτήσεις και κάποιες από αυτές που προέκυψαν  κατά τη διάρκεια της συζήτησης.

Οι μαθητές έχοντας προετοιμάσει τα ερωτήσεις τους έπαιρναν ο καθένας με τη σειρά τη θέση τους στην κάμερα του υπολογιστή ενώ η συζήτηση προβαλλόταν στην αίθουσα πολλαπλών δραστηριοτήτων του σχολείου μας παρουσία όλως των εμπλεκόμενων τμημάτων.

Οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα (Médecins Sans Frontières/MSF) είναι μια διεθνής, ανεξάρτητη, ιατρική ανθρωπιστική οργάνωση που παρέχει ιατρική φροντίδα σε ανθρώπους αποκλεισμένους από την υγειονομική περίθαλψη, σε θύματα βίας, φυσικών καταστροφών ή ενόπλων συγκρούσεων. Δρα με μοναδικό κριτήριο τις ιατρικές ανάγκες, ανεξάρτητα από φυλετικά, θρησκευτικά ή πολιτικά κριτήρια με στόχο την ανακούφιση του ανθρώπινου πόνου αλλά και την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης για τις ανθρωπιστικές κρίσεις που μαίνονται στον πλανήτη.
Οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα ιδρύθηκαν το 1971 από ομάδα γιατρών και δημοσιογράφων και σήμερα λειτουργούν 21 τμήματα σε ισάριθμες χώρες. Περισσότεροι από 32.500 γιατροί, νοσηλευτές, ειδικοί ψυχικής υγείας, τεχνικοί και οικονομικοί διαχειριστές προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε προγράμματα ιατρικής και ανθρωπιστικής βοήθειας σε περισσότερες από 65 χώρες. (πηγή)

"ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΔΡΩ" Επαφή με εθελοντική οργάνωση (3) - Ο Φ.Ο.Ξ. στο σχολείο μας. (Ερωτηματολόγιο για τον Φιλοζωικό Όμιλο Ξάνθης)


Την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016 στα πλαίσια των δράσεων για το εθελοντικό πιλοτικό πρόγραμμα "Νοιάζομαικαι Δρω" στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας οι μαθητές των εμπλεκόμενων τάξεων συναντήθηκαν με  το μέλος του Φιλοζωικού Ομίλου Ξάνθης κύριο Ιωάννη Δουκέλη.


Μετά από μια πρώτη ενημέρωση  σχετικά με την προσφορά του Φ.Ο.Ξ.  με σκοπό την όσο το δυνατόν καλύτερη διαβίωση των αδέσποτων στην πόλη μας, οι μαθητές σκοπεύοντας σύμφωνα με το πρόγραμμα να συστήσουν τη δική τους εθελοντική ομάδα, έκαναν ερωτήσεις τόσο για διοικητικά όσο και για οργανωτικά θέματα σχετικά με την σύσταση του Ομίλου, τον τρόπο λειτουργίας του και τα κριτήρια βάση των οποίων μπορεί κάποιος να προσφέρει εθελοντική εργασία.



Μεταξύ άλλων οι μαθητές ενημερώθηκαν για το πόσα μέλη χρειάστηκαν για τη σύσταση του εθελοντικού ομίλου, τι μπορεί  να προσφέρει ένας εθελοντής και ποια η διαφορά του εθελοντή από του επαγγελματία, ποια είναι τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσει κάποιος , ποια είναι η προσφορά των ενεργών μελών και τι αδρανοποιεί τα υπόλοιπα, τι είναι αυτό που ευθύνεται για το πρόβλημα των αδέσποτων στην πόλη μας, τι μπορούν να προσφέρουν οι ίδιοι, πόσο σοβαρά και υπεύθυνα θα πρέπει να πάρουν την απόφαση να γίνουν κηδεμόνες ενός ζώου, ποιες είναι οι υποχρεώσεις που έχει ένας κηδεμόνας ως προς το πρόγραμμα εμβολιασμού και την στείρωση κ.α.

Για την συνάντηση και την συνέντευξη  συντάχθηκε ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο για τα μέλη που δεν μπόρεσαν να παραβρεθούν με κάποιες από τις παραπάνω ερωτήσεις. 
Οι υπόλοιπες προέκυψαν κατά τη διάρκεια της συζήτησης.

Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2016

"Νοιάζομαι και Δρω" Επαφή με εθελοντική οργανώση (1) Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ξάνθης στο σχολείο μας για τις εθελοντικές δράσεις της Ι.Μ.Ξ.




Την Τρίτη 09.02.2016 στα πλαίσια των δραστηριοτήτων για το εθελοντικό πιλοτικό πρόγραμμα "Νοιάζομαι και Δρω" στο οποίο συμμετέχει το σχολείου μας, πραγματοποιήθηκε προγραμματισμένη επίσκεψη του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Ξάνθης και Περιθεωρίου με σκοπό να έχουν οι μαθητές μας την ευκαιρία να μάθουν για την προσφορά του Εθελοντισμού και το έργο του εθελοντή.

Ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στη δράση των εθελοντών της πόλης μας και τη προσφορά τους στο Τραπέζι της Αγάπης, το Κοινωνικό Ιατρείο, το Κοινωνικό Παντοπωλείο και το Κοινωνικό Φαρμακείο, ενώ οι μαθητές κλήθηκαν να σχολιάσουν τι αποκόμισαν από αυτή τη συνάντηση σε σχέση με τις έννοιες που επεξεργαζόμαστε. 

Ρωτήθηκαν τι τους έκανε εντύπωση, τι θα ήθελαν να προσθέσουν και τι να προτείνουν για ακόμα περισσότερη δράση.

Οι εμπλεκόμενοι στο πρόγραμμα εκπαιδευτικοί ήρθαν σε επαφή με το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, ενημέρωσαν τα μέλη για τους σκοπούς και τους στόχους της δράση και τα ενέπλεξαν στις δραστηριότητες της εξασφαλίζοντας την ενεργό συμμετοχή και στήριξη των γονέων.

Στη συνάντηση αποφασίστηκε η προσφορά του ποσού αγοράς λαμπάδων.

Κύριο θέμα της δράσης είναι να κατανεμηθεί ένα πρόγραμμα εθελοντικής εργασίας με σύμμαχους στην προσπάθειά μας την οικογένειά, τους φίλους, τους γείτονες και τους μαθητές άλλων τάξεων του σχολείου μας για τη δημιουργία ενός πασχαλινού BAZAAR.

Σκοπός του είναι η καμπάνια συγκέντρωσης χρημάτων για το Τραπέζι της Αγάπης και το Κοινωνικό Παντοπωλείο. (2/102). (3/64-65) (έννοια αλληλεγγύη –διαφοροποίηση από ελεημοσύνη)..