Blog σχολικού χαρακτήρα με καινοτόμο δράση την έρευνα και  δημιουργία των παρουσιάσεων αποκλειστικά από τους μαθητές της τάξης. Yπεύθυνη Εκπαιδευτικός
Ακάμπαλη Ελένη. 
Παρασκευή 5 Απριλίου 2013
Τρίτη 2 Απριλίου 2013
Γλώσσα ενότητα 13. Τρόποι ζωής και επαγγέλματα. "Χτίστες".
Στην ενότητα 13 διαβάσαμε το ποίημα Χτίστες του Τούρκου συγγραφέα Ναζίμ Χικμέτ.
Η Μαριάννα την επόμενη μέρα παρουσίασε λίγα βιογραφικά στοιχεία γι αυτόν σε ένα ppd που αξίζει να δείτε.
 
 
Η Μαριάννα την επόμενη μέρα παρουσίασε λίγα βιογραφικά στοιχεία γι αυτόν σε ένα ppd που αξίζει να δείτε.
Κυριακή 24 Μαρτίου 2013
25η Μαρτίου 1821 με το θεατρικό του Στ1.
Ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου στο σχολείο μας είχε πολύ μεγάλη επιτυχία.
Κάθε τάξη από αυτές που είχαν αναλάβει τη γιορτή παρουσίασε τη δουλειά της και όλες οι τάξεις έκαναν μικρά θαύματα κόντρα στην πίεση του χρόνου που συρρικνώθηκε κι άλλο από τις απανωτές αργίες.
Η τάξη μας παρουσίασε το χρονικό της 25ης Μαρτίου και το στήσιμο, την προσαρμογή και τα αρχεία ήχου θα τα βρείτε αργότερα στην σελίδα μας!
Σημειώσεις από το στήσιμο του έργου, καθώς και τα σκηνικά που φτιάξαμε και στήσαμε μόνοι μας εργαζόμενοι όλοι μετά το σχόλασμα για τρεiς μέρες ως αργά το απόγευμα....
Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013
We care We recycle
Ενα ακόμα μπλοκ ανοιξε τα φτερά του απο το χώρο του σχολείου μας . 
Ένα blog με τις δραστηριότητες των δύο τμημάτων της Ε τάξης του σχολείου μας που υλοποιούνται στα πλαίσια του προγράμματος “Η Ψηφιακή Τεχνολογία στα Περιβαλλοντικά Προγράμματα” του Κ.Π.Ε. Φιλίππων και έχει τρεις βασικούς άξονες:
Περιβαλλοντικά θέματα (π.χ. ανακύκλωση)
Ψηφιακός εγγραμματισμός (κατασκευή blog, animation, comic, κτλ)
Αγγλική Γλώσσα (αναφορά στο Unit 5 του βιβλίου)
..καλά ταξίδια στον κόσμο της γνώσης.
GoAnimate.com: Let's recycle! by Konstantinos Kostoudis
Ο μόνιμος καθηγητής Αγγλικών του σχολείου μας κ Κώστας Κωστούδης και οι μαθητές των τμημάτων της Ε' τάξης δημιούργησαν  το :
We care We recycle
Ένα blog με τις δραστηριότητες των δύο τμημάτων της Ε τάξης του σχολείου μας που υλοποιούνται στα πλαίσια του προγράμματος “Η Ψηφιακή Τεχνολογία στα Περιβαλλοντικά Προγράμματα” του Κ.Π.Ε. Φιλίππων και έχει τρεις βασικούς άξονες:
Περιβαλλοντικά θέματα (π.χ. ανακύκλωση)
Ψηφιακός εγγραμματισμός (κατασκευή blog, animation, comic, κτλ)
Αγγλική Γλώσσα (αναφορά στο Unit 5 του βιβλίου)
..καλά ταξίδια στον κόσμο της γνώσης.
ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΕΡΗΦΑΝΟΙ ΓΙΑ ΣΑΣ!:)
Like it? Create your own at GoAnimate.com. It's free and fun!
Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013
Κυριακή 10 Μαρτίου 2013
Γλώσσα -στ ενότητα -"Η ζωή σε άλλους τόπους" -Ποιήματα με ζωγραφιές σε μικρά παιδιά -Limerick-Ληρολογήματα.
Λίμερικ ονομάζεται ένα είδος ποίησης, που αποτελείται από μια χιουμοριστική στροφή πέντε στίχων και έχει ομοιοκαταληξία που ακολουθεί τον συνδιασμό:
αα-ββ-α.
αα= ο 1οςστίχος ομοιοκαταληκτεί με τον 2ο και τον 5ο στίχο
ββ= ο 3ος με τον 4ο.
Στον πρώτο στίχο παρουσιάζεται ο πρωταγωνιστής.
Στον δεύτερο αποκαλύπτεται η ιδιότητά του.
Στον τρίτο και τέταρτο αναφέρεται η δράση του, τι κάνει που τον χαρακτηρίζει.
Στον πέμπτο στίχο εμφανίζεται ένα τελικό επιθέτο, ένας χαρακτηρισμός αστείος ή παράλογος.
Είναι ποιήματα σύντομα, σατιρικά ή απλώς κωμικά, α-νοηματικά (χωρίς νόημα)/ ά-λογα (χωρίς λογική).Υπάρχουν διάφορες εκδοχές για την προέλευση του ονόματος, το οποίο κατ' αυτές προέρχεται από :
α) την ομώνυμη πόλη της Ιρλανδίας (Luimneach)
β) το ιρλανδικό στρατιωτικό τραγούδι „Will you come up to Limerick“ (18ος αι.)
γ) την συλλογή παιδικών τραγουδιών και λαχνισμάτων Mother Goose’s Melody του 1765.
Τα λίμερικ πρωτοδημοσιεύτηκαν στην Αγγλία , στα 1719. Αναγνωρίστηκαν ως δόκιμο ποιητικό είδος το 1846, με το έργο του Εδουάρδου Ληρ: «Το βιβλίο των ανοησιών» (The book of nonsense).
Το έργο αυτό πρόσφερε στην Ποίηση μια ανάλαφρη, παιχνιδιάρικη διάσταση και μια πρωτόγνωρη ελευθερία.

Τον Λιρ τον μιμήθηκαν μεγάλοι συγγραφείς, όπως ο Σουίνμπερν, ο Τένυσον, ο Κίπλινγκ, αλλά μάλλον δεν μπόρεσαν να τον φτάσουν.(ακολουθεί χειρόγραφο λιμερικ του Λιρ):

Στην Ελλάδα, πρώτος που αποπειράθηκε να γράψει λίμερικ είναι ο Γιώργος Σεφέρης δίνοντας τον όρο στα ελληνικά με τη λέξη “ληρολόγημα”, κάνοντας λογοπαίγνιο με το όνομα του Λιρ με τη λέξη “λήρος”, που σημαίνει τρελή κουβέντα, ασυνάρτησίες.
Το 1975 εξέδωσε μια συλλογή από λίμερικ, με τον τίτλο “Ποιήματα με ζωγραφιές σε μικρά παιδιά”
Οι πρώτοι μελετητές της Ιστορίας της Ελληνικής Παιδικής Λογοτεχνίαs (Δ.Δάκος και Χ. Σακελλαρίου) αντιμετώπισαν το λίμερικ επιφυλακτικά έως και απορριπτικά υποστηρίζοντας ότι αφήνει τελικά στη ψυχή του παιδιού ένα κενό και δεν οικοδομεί μέσα του κάτι θετικό.
Η ζωή όμως εξελίσσεται και αλίμονο αν δεν εξελισσόταν και η εκπαίδευση.Οι σύγχρονοι εκπαιδευτικοί εκμεταλλεύονται στην τάξη όλες τις ευκαιρίες για μάθηση μέσα από τη δημιουργία και φυσικά έχουν καταργήσει την φωτοτυπία .
Αυτό συχνά τους φέρνει αντιμέτωπους με κριτικές ανενημέρωτων ως επί τω πλείστον για την εξέλιξη της παιδαγωγικής επιστήμης ανθρώπων οι οποίοι συνηθισμένοι σε συνήθειες χρόνων και χρόνων ..τους χαρακτηρίζουν "χαλαρούς" ή "αδιάφορους". -Μόνο που το να παράγεις έργο μέσα στην τάξη δημιουργώντας δράσεις και αποτελέσματα είναι πολύ πιο επίπονο από το να ... στείλεις στο σπίτι, εκ του ασφαλούς, μια φωτοτυπία.
Σχετικά με τα λιμερικ -για να επανέλθουμε- αδράξαμε την ευκαιρία και φτιάξαμε δικά μας , τα ζωγραφίσαμε και τα παρουσιάσαμε στην τάξη .
Σύγχρονοι μελετητές (Β. Αναγνωστόπουλος, Αλ. Ακριτόπουλος), επισημαίνουν την αξία του λίμερικ μέσα στις δυνατότητες της λογοπλασίας, του χιούμορ και του ρυθμού που το διακρίνουν.
Τρανό παράδειγμα οι δημιουργίες των μαθητών:
Ο Gianni Rodari, το θεωρεί ως ιδανικό ποιητικό είδος στη σχολική τάξη, τόσο ως ακρόαση, απαγγελία- αποδοχή, όσο και ως τρόπο δημιουργικής έκφρασης από τα παιδιά.

(κείμενο 2 - απο τη δασκάλα της τάξης).
Γλώσσα - Ατυχήματα -Έρευνες.
Απο τη Βιργινία μια έρευνα για τα βιβλία που διαβάζουν τα παιδιά της Ε' και Στ' Δημοτικού.
 
Από τη Δέσποινα μια έρευνα για τα αθλήματα:
 
Από τη Δέσποινα μια έρευνα για τα αθλήματα:
 ερευνα,εργασία στη γλώσσα  from ΣΤ-1 (2012-2013 / 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης 
Απο τη Μαριάννα μια έρευνα για τα αθλήματα:
 Απο τη Μαριάννα μια έρευνα για τα αθλήματα:
 ερωτηματολογιο δευτερα  from ΣΤ-1 (2012-2013 / 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης 
και το ερωτηματολόγιο :
υγ: το δείγμα των ερωτηθέντων και τα αποτελέσματα της κάθε έρευνας είναι πλασματικά.
και το ερωτηματολόγιο :
υγ: το δείγμα των ερωτηθέντων και τα αποτελέσματα της κάθε έρευνας είναι πλασματικά.
Εγγραφή σε:
Σχόλια (Atom)




















