Blog σχολικού χαρακτήρα με καινοτόμο δράση την έρευνα και δημιουργία των παρουσιάσεων αποκλειστικά από τους μαθητές της τάξης. Yπεύθυνη Εκπαιδευτικός
Ακάμπαλη Ελένη.

Κυριακή 3 Μαρτίου 2013

Το τέλος της Επανάστασης και η Ελληνική ανεξαρτησια

ΟΙ χώρες της Ευρώπης.


Μαύρες τρύπες ή μελανές οπές.

Το κλίμα της Ευρώπης και οι ανθρώπινες δραστηριότητες.


21 Φεβρουαρίου - Ημέρα μητρικής γλώσσας.


Διεθνής Ημέρα Μητρικής Γλώσσας 
Τι είναι ακριβώς και τι γιορτάζουμε;


Στις 21 Φεβρουαρίου εορτάζεται η Διεθνής Hμέρα Μητρικής Γλώσσας που καθιερώθηκε από τη Γενική Συνέλευση της ΟΥΝΕΣΚΟ στις 17 Νοεμβρίου 1999 και επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο από τον Φεβρουάριο του 2000. 

Σκοπός της είναι η προώθηση της γλωσσικής πολυμορφίας και της πολύγλωσσης εκπαίδευσης καθώς και η διάσωση των ολιγότερο ομιλουμένων γλωσσών.

Αφορμή για την υιοθέτησή της στάθηκε η Σφαγή της Ντάκα στις 21 Φεβρουαρίου 1952, όταν φοιτητές του Ανατολικού Πακιστάν (σημερινού Μπανγκλαντές) ξεσηκώθηκαν, στα πλαίσια του «Γλωσσικού Κινήματος», για να εμποδίσουν την απαγόρευση της γλώσσας τους Μπενγκάλι και την υιοθέτηση της επίσημης γλώσσας του Πακιστάν, Ουρντού. 

Η αστυνομία έπνιξε τη διαμαρτυρία τους στο αίμα με αποτέλεσμα τουλάχιστον τέσσερις νεκρούς.
- Η ημέρα ξεκίνησε να γιορτάζεται στο Μπαγκλαντές ως «Ημέρα του Γλωσσικού Κινήματος», για να αναγνωριστεί μετά από την ΟΥΝΕΣΚΟ. Στο Μπαγκλαντές είναι επίσημη αργία.

Από τις περίπου 6.000 γλώσσες που μιλιούνται σήμερα στον κόσμο, οι μισές από αυτές απειλούνται με εξαφάνιση. Πρόκειται για γλώσσες ιθαγενών πληθυσμών χωρίς γραπτή παράδοση και επίσημη αναγνώριση στα κράτη όπου ομιλούνται. (Βικιπαιδεία)

Και τώρα για να δούμε τι ξέρουμε για τη δική μας μητρική γλώσσα τα ελληνικά! Πόσοι από μας εμάς γνωρίζαμε ότι τα αρχικά ελληνικά γράμματα ήταν 28; Η Μαριάννα θα μας πει περισσότερες λεπτομέρειες...


Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2013

Ιστορία κεφαλαίο 17 –Ο Ιωάννης Καποδίστριας και το έργο του.

Στο κεφάλαιο 17 , μιλήσαμε για τον Ιωάννη Καποδίστρια και τον ρόλο του στην Ελληνική Επανάσταση ..η Μαριάννα θα μας πει στην παρουσίαση της περισσότερα παρακάτω για τον κεντρικό ήρωα του κεφαλαίου . 
Δεν μείναμε όμως μόνο σε αυτό . 
Πολλοί ακόμα μαθητές ανέλαβαν να παρουσιάσουν τα βιογραφικά στοιχεία και άλλων προσωπικοτήτων που αναφέρονται στο ίδιο κεφάλαιο διερευνώντας και ανακαλύπτοντας ιστορικές λεπτομέρειες που θα σας συναρπάσουν.

«…εφ´ όσον τα ιδιαίτερα εισοδήματά μου αρκούν διά να ζήσω, αρνούμαι να εγγίσω μέχρι και του οβολού τα δημόσια χρήματα, ενώ ευρισκόμεθα εις το μέσον ερειπίων και ανθρώπων βυθισμένων εις εσχάτην πενίαν». Ιωάννης Καποδίστριας πρώτος Κυβερνήτης της Ελλάδος, προς την Δ´ Εθνοσυνέλευση._


Iωάννης Kαποδίστριας from ΣΤ-1 (2012-2013 / 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης

-Την ώρα της Ευέλικτης είδαμε το παρακάτω πολύ κατατοπιστικό ντοκυμαντερ...



Ενώ η κυρία μας υποσχέθηκε να βρούμε χρόνο για να δούμε και την παρακάτω εκπομπή απο τα αρχεία της ΕΡΤ



Στη σειρά «ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΗΣΑ» ο ΦΡΕΝΤΥ ΓΕΡΜΑΝΟΣ παρουσιάζει μια ανθολογία από τις εκπομπές του, συμπληρώνοντας πορεία 25 χρόνων στην ελληνική τηλεόραση. Με αφορμή τον εορτασμό της Εθνεγερσίας, θυμάται την προσπάθεια που έγινε να προσεγγίσει τις αντικρουόμενες απόψεις των ιστορικών σχετικά με την δολοφονία του Κυβερνήτη ΙΩΑΝΝΗ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ. Οδοιπορώντας στα χνάρια εκείνης της μέρας, στην ΑΚΡΟΝΑΥΠΛΙΑ ανάμεσα στους χορταριασμένους Προμαχώνες, το ΙΤΣ ΚΑΛΕ, γνωστός ως τόπος δολοφονίας του ΙΩΑΝΝΗ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ, βαδίζει στα τελευταία βήματα που έκανε ο Κυβερνήτης έως το κατώφλι του Αγίου ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ, όπου τον περίμεναν οι ΜΑΥΡΟΜΙΧΑΛΑΙΟΙ. Ο ΒΙΑΡΟΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ, απόγονος του Κυβερνήτη και ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΜΑΥΡΟΜΙΧΑΛΗΣ ζωντανεύουν τα γεωγραφικά σύνορα της 27ης Σεπτεμβρίου του 1831, περιγράφοντας πως ακριβώς έπεσε ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ, πως τράπηκαν σε φυγή οι ΜΑΥΡΟΜΙΧΑΛΑΙΟΙ, που ζήτησαν άσυλο, ο ρόλος που έπαιξε η διαπόμπευση του ΠΕΤΡΟΜΠΕΗ ΜΑΥΡΟΜΙΧΑΛΗ και εξετάζονται τα ιδεολογικά κίνητρα της δολοφονίας. Η δολοφονία του Καποδίστρια στις 27-9-1831 από τον ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΚΑΙ τον ΓΕΩΡΓΙΟ ΜΑΥΡΟΜΙΧΑΛΗ, αδελφό και γιο αντίστοιχα του ΠΕΤΡΟΜΠΕΗ, δεν ερμηνεύεται μόνο με βάση τα προσωπικά πάθη των δραστών, αλλά και της υδραίικης εφημερίδας «ΑΠΟΛΛΩΝ» η οποία πανηγύριζε για τον θάνατο του Κυβερνήτη κι ύστερα έπαψε να εκδίδεται, έχοντας εκπληρώσει τον προορισμό της. Ακούγεται το θριαμβευτικό ποίημα του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΟΥΤΣΟΥ, στο οποίο εξέφρασε την ικανοποίηση του εξυμνώντας τους δολοφόνους του Κυβερνήτη. Ο ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΟΥΤΣΟΣ, απόγονος του Ποιητή κρίνει το ποίημα που γράφτηκε για τον ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ. Η εκπομπή πλαισιώνεται από δημοσιεύματα εφημερίδων της εποχής που καταγράφει το γεγονός της δολοφονίας του Κυβερνήτη, και ακούγονται σχετικά αποσπάσματα από προφορική εξομολόγηση του ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ, από αφήγηση του ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗ και του ΡΑΓΚΑΒΗ και ολοκληρώνεται με μία προφητική κουβέντα του ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ για ότι έμελλε να ακολουθήσει.









Στο επόμενο μάθημα είχαμε όλοι φέρει τις εργασίες μας και παρουσιάσαμε τα στοιχεία που βρήκαμε μετά από έρευνες στο διαδίκτυο:

α) για τους ανθρώπους που δολοφόνησαν τον Ιωάννη Καποδίστρια, τους λόγους που τους οδήγησαν σε αυτή την πράξη αλλά και την τύχη τους μετά από αυτή, μας μιλάει η Δέσποινα. :




Δημήτριος Υψηλαντης from ΣΤ-1 (2012-2013 / 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης


γ) ..για τον διαφωτιστή Ζαν Ζακ Ρουσσώ



Γεωγραφία -κεφ 22 - Η ζωή στα τροπικά δάση.

 Εργασία του βιβλίου , σελίδα 79 (προαιρετική)
-Ας χωριστούμε σε δύο ομάδες : στους Πυγμαίους και στους Μπαντού. Θα συγκεντρώσουμε από τις πηγές μας περισσότερες πληροφορίες για τη ζωή αυτών των δυο φυλών.

:)



And now ..english.