Blog σχολικού χαρακτήρα με καινοτόμο δράση την έρευνα και δημιουργία των παρουσιάσεων αποκλειστικά από τους μαθητές της τάξης. Yπεύθυνη Εκπαιδευτικός
Ακάμπαλη Ελένη.

Σάββατο 6 Απριλίου 2013

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ- ΚΕΦ 31- ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ , ΜΝΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ.(μέρος Α' - Αξιοθέατα)

Προσοχή: Το κεφάλαιο 31ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ , ΜΝΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ έχει αφαιρεθεί από την διδακτέα ύλη, εμείς το χρησιμοποιήσαμε ως εξάσκηση  αλλά και ως διάρθρωση μιας  μικρής βάσης δεδομένων για τα σημεία συνάντησης σε άλλα μαθήματα .


-  Όλοι οι λαοί της Ευρώπης έχουν τα δικά τους μνημεία Πολιτισμού. Τα πιο γνωστά απο αυτά είναι:











ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ- ΚΕΦ 31- ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ , ΜΝΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ.(μέρος Β' -περίοδοι Ευρωπαικής Ιστορίας)


Προσοχή: Το κεφάλαιο 31ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ , ΜΝΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ έχει αφαιρεθεί από την διδακτέα ύλη, εμείς το χρησιμοποιήσαμε ως εξάσκηση (και επανάληψη διαθεματικά στα πρώτα κεφάλαια της Ιστορίας) αλλά και ως διάρθρωση μιας  μικρής βάσης δεδομένων για τα σημεία συνάντησης σε άλλα μαθήματα . 


Στο κεφάλαιο αυτό ασχοληθήκαμε με τα πιο γνωστά μνημεία των χωρών της Ευρώπης καθώς και με μεγάλες προσωπικότητες που συνέβαλλαν στην πολιτιστική ανάπτυξη και καλλιέργεια των λαών της. Για το κάθε μνημείο ή προσωπικότητα κάναμε ένα power point παρουσιάζοντας περισσότερα στοιχεία για την πορεία τους μέσα στο χρόνο!

(..απο το βιβλίο..σελ.106):
..Τα έργα αυτά αποτελούν επιτεύγματα μεγάλων ιστορικών περιόδων, που έζησε η Ήπειρος μας, ξεκινώντας από την 
Αρχαία Ελλάδα:


τη Ρωμαική Αυτοκρατορία:
(λείπει)


το Μεσαίωνα:


την Αναγέννηση:


τη Γαλλική Επανάσταση:

Τρίτη 2 Απριλίου 2013

Γλώσσα ενότητα 13. Τρόποι ζωής και επαγγέλματα. "Χτίστες".

Στην ενότητα 13 διαβάσαμε το ποίημα Χτίστες του Τούρκου συγγραφέα Ναζίμ Χικμέτ.
Η Μαριάννα την επόμενη μέρα παρουσίασε λίγα βιογραφικά στοιχεία γι αυτόν σε ένα ppd που αξίζει να δείτε.




Κυριακή 24 Μαρτίου 2013

25η Μαρτίου 1821 με το θεατρικό του Στ1.



Ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου στο σχολείο μας είχε πολύ μεγάλη επιτυχία. 
Κάθε τάξη από αυτές που είχαν αναλάβει τη γιορτή παρουσίασε τη δουλειά της και όλες οι τάξεις έκαναν μικρά θαύματα κόντρα στην πίεση του χρόνου που συρρικνώθηκε κι άλλο από τις απανωτές αργίες.

Η τάξη μας παρουσίασε το χρονικό της 25ης Μαρτίου και το στήσιμο, την προσαρμογή και τα αρχεία ήχου θα τα βρείτε αργότερα στην σελίδα μας!

Γ

Σημειώσεις από το στήσιμο του έργου,  καθώς και τα σκηνικά που φτιάξαμε και στήσαμε μόνοι μας εργαζόμενοι όλοι μετά το σχόλασμα για τρεiς μέρες ως αργά το απόγευμα....







Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013

We care We recycle

Ενα ακόμα μπλοκ ανοιξε τα φτερά του απο το χώρο του σχολείου μας . 
Ο μόνιμος καθηγητής Αγγλικών του σχολείου μας κ Κώστας Κωστούδης και οι μαθητές των τμημάτων της Ε' τάξης δημιούργησαν  το :

We care We recycle



Ένα blog με τις δραστηριότητες των δύο τμημάτων της Ε τάξης του σχολείου μας που υλοποιούνται στα πλαίσια του προγράμματος “Η Ψηφιακή Τεχνολογία στα Περιβαλλοντικά Προγράμματα” του Κ.Π.Ε. Φιλίππων και έχει τρεις βασικούς άξονες: 
Περιβαλλοντικά θέματα (π.χ. ανακύκλωση)
Ψηφιακός εγγραμματισμός (κατασκευή blog, animation, comic, κτλ)
Αγγλική Γλώσσα (αναφορά στο Unit 5 του βιβλίου)


..καλά ταξίδια στον κόσμο της γνώσης.


ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΕΡΗΦΑΝΟΙ ΓΙΑ ΣΑΣ!:)
GoAnimate.com: Let's recycle! by Konstantinos Kostoudis


Like it? Create your own at GoAnimate.com. It's free and fun!

Κυριακή 10 Μαρτίου 2013

Γλώσσα -στ ενότητα -"Η ζωή σε άλλους τόπους" -Ποιήματα με ζωγραφιές σε μικρά παιδιά -Limerick-Ληρολογήματα.




Λίμερικ ονομάζεται ένα είδος ποίησης, που αποτελείται από μια χιουμοριστική στροφή πέντε στίχων και έχει ομοιοκαταληξία που ακολουθεί τον συνδιασμό:
αα-ββ-α. 

αα= ο 1οςστίχος ομοιοκαταληκτεί με τον 2ο και τον 5ο στίχο 
ββ= ο 3ος με τον 4ο.

Στον πρώτο στίχο παρουσιάζεται ο πρωταγωνιστής.

Στον δεύτερο αποκαλύπτεται η ιδιότητά του.
Στον τρίτο και τέταρτο αναφέρεται η δράση του, τι κάνει που τον χαρακτηρίζει.
Στον πέμπτο στίχο εμφανίζεται ένα τελικό επιθέτο, ένας χαρακτηρισμός αστείος ή παράλογος.

Είναι ποιήματα σύντομα, σατιρικά ή απλώς κωμικά, α-νοηματικά (χωρίς νόημα)/ ά-λογα (χωρίς λογική).
Υπάρχουν διάφορες εκδοχές για την προέλευση του ονόματος, το οποίο κατ' αυτές προέρχεται από :

α) την ομώνυμη πόλη της Ιρλανδίας (Luimneach)
β) το ιρλανδικό στρατιωτικό τραγούδι „Will you come up to Limerick“ (18ος αι.)
γ) την συλλογή παιδικών τραγουδιών και λαχνισμάτων Mother Goose’s Melody του 1765.

Τα λίμερικ πρωτοδημοσιεύτηκαν στην Αγγλία , στα 1719. Αναγνωρίστηκαν ως δόκιμο ποιητικό είδος το 1846, με το έργο του Εδουάρδου Ληρ: «Το βιβλίο των ανοησιών» (The book of nonsense).  

Το έργο αυτό πρόσφερε στην Ποίηση μια ανάλαφρη, παιχνιδιάρικη διάσταση και μια πρωτόγνωρη ελευθερία.
Τον Λιρ τον μιμήθηκαν μεγάλοι συγγραφείς, όπως ο Σουίνμπερν, ο Τένυσον, ο Κίπλινγκ, αλλά μάλλον δεν μπόρεσαν να τον φτάσουν.(ακολουθεί χειρόγραφο λιμερικ του Λιρ):



Στην Ελλάδα, πρώτος που αποπειράθηκε να γράψει λίμερικ είναι ο Γιώργος Σεφέρης δίνοντας τον όρο στα ελληνικά με τη λέξη “ληρολόγημα”, κάνοντας λογοπαίγνιο με το όνομα του Λιρ με τη λέξη “λήρος”, που σημαίνει τρελή κουβέντα, ασυνάρτησίες. 


Το 1975 εξέδωσε μια συλλογή από λίμερικ, με τον τίτλο “Ποιήματα με ζωγραφιές σε μικρά παιδιά”

Οι πρώτοι μελετητές της Ιστορίας της Ελληνικής Παιδικής Λογοτεχνίαs (Δ.Δάκος και Χ. Σακελλαρίου) αντιμετώπισαν το λίμερικ επιφυλακτικά έως και απορριπτικά υποστηρίζοντας ότι αφήνει τελικά στη ψυχή του παιδιού ένα κενό και δεν οικοδομεί μέσα του κάτι θετικό.

Η ζωή όμως εξελίσσεται και αλίμονο αν δεν εξελισσόταν και η εκπαίδευση.
Οι σύγχρονοι εκπαιδευτικοί εκμεταλλεύονται στην τάξη όλες τις ευκαιρίες για μάθηση μέσα από τη δημιουργία και φυσικά έχουν καταργήσει την φωτοτυπία . 

Αυτό συχνά τους φέρνει αντιμέτωπους με κριτικές ανενημέρωτων ως επί τω πλείστον για την εξέλιξη της παιδαγωγικής επιστήμης ανθρώπων οι οποίοι συνηθισμένοι σε συνήθειες χρόνων και χρόνων ..τους χαρακτηρίζουν "χαλαρούς" ή "αδιάφορους".
-Μόνο που το να παράγεις έργο μέσα στην τάξη δημιουργώντας δράσεις και αποτελέσματα είναι πολύ πιο επίπονο από το να ... στείλεις στο σπίτι, εκ του ασφαλούς, μια φωτοτυπία.
Σχετικά με τα λιμερικ -για να επανέλθουμε- αδράξαμε την ευκαιρία και φτιάξαμε δικά μας , τα ζωγραφίσαμε και τα παρουσιάσαμε στην τάξη .

Σύγχρονοι μελετητές (Β. Αναγνωστόπουλος, Αλ. Ακριτόπουλος), επισημαίνουν την αξία του λίμερικ μέσα στις δυνατότητες της λογοπλασίας, του χιούμορ και του ρυθμού που το διακρίνουν. 

Τρανό παράδειγμα οι δημιουργίες των μαθητών:









Ο Gianni Rodari, το θεωρεί ως ιδανικό ποιητικό είδος στη σχολική τάξη, τόσο ως ακρόαση, απαγγελία- αποδοχή, όσο και ως τρόπο δημιουργικής έκφρασης από τα παιδιά.



(κείμενο 2 - απο τη δασκάλα της τάξης).

Εργα και σκέψεις της τάξης μας για την ημέρα της Ενδοσχολικής Βίας.





 



 

 



Γλώσσα - Ατυχήματα -Έρευνες.

Απο τη Βιργινία μια έρευνα για τα βιβλία που διαβάζουν τα παιδιά της Ε' και Στ' Δημοτικού.


Από τη Δέσποινα μια έρευνα για τα αθλήματα:


ερευνα,εργασία στη γλώσσα from ΣΤ-1 (2012-2013 / 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης

Απο τη Μαριάννα μια έρευνα για τα αθλήματα:

ερωτηματολογιο δευτερα from ΣΤ-1 (2012-2013 / 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης


και το ερωτηματολόγιο :



υγ: το δείγμα των ερωτηθέντων και τα αποτελέσματα της κάθε έρευνας είναι πλασματικά.