Blog σχολικού χαρακτήρα με καινοτόμο δράση την έρευνα και δημιουργία των παρουσιάσεων αποκλειστικά από τους μαθητές της τάξης. Yπεύθυνη Εκπαιδευτικός
Ακάμπαλη Ελένη.

Κυριακή 7 Απριλίου 2013

2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ -ΧΑΝΣ ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΑΝΤΕΡΣΕΝ


Την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καθιέρωσε η ΙΒΒΥ, Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα, το 1966, την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805), με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.
Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της IBBY ετοιμάζει ένα μήνυμα και μία αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο.
Το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου στηρίζει από το 1996 την πρωτοβουλία αυτή και σε συνεργασία με τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου, το ελληνικό τμήμα της IBBY, τυπώνει στα ελληνικά την αφίσα και το φυλλάδιο με το μήνυμα και τα αποστέλλει σε ένα ευρύ δίκτυο σχολείων και σχολικών βιβλιοθηκών σε όλη την Ελλάδα, προτρέποντας έτσι και άλλους φορείς να οργανώσουν εκδηλώσεις για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου.



Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/worldays/13#ixzz2PitKhbWp


ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤ- Ενοτητα Δ'- Κεφάλαιο 5 -Η Θράκη, η Μικρά Ασία και ο Πόντος, ακμαία ελληνικά κέντρα


Κεφάλαιο 5
Άποψη της Σμύρνης
..." Αργότερα εγκαταστάθηκαν στις περιοχές αυτές Έλληνες πρόξενοι και εμπορικοί αντιπρόσωποι, οι οποίοι σε συνεργασία με τους κληρικούς υπεράσπιζαν τα συμφέροντα των Ελλήνων. Κατά τον 19ο αιώνα οι Έλληνες υπήκοοι της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας ανέπτυξαν σημαντική εκπαιδευτική και πολιτιστική δραστηριότητα. Στην Κωνσταντινούπολη είχε ιδρυθεί το 1836 η «Κεντρική Εκκλησιαστική και Πνευματική Επιτροπή», που επόπτευε την εκτύπωση βιβλίων για την εκπαίδευση, προωθούσε τη συστηματική καλλιέργεια της ελληνικής γλώσσας και ίδρυε Αρρεναγωγεία για τα αγόρια και Παρθεναγωγεία


για τα κορίτσια.

Προς την ίδια κατεύθυνση εργάζονταν οι φιλολογικοί σύλλογοι και διάφορα σωματεία. Καθώς η βοήθεια από το ελληνικό κράτος ήταν γενικά περιορισμένη, οι Έλληνες της περιοχής κάλυπταν μονοί τους τις δαπάνες των πνευματικών δραστηριοτήτων τους.

Η Θράκη ήταν χωρισμένη σε δυο επαρχίες, της Κωνσταντινούπολης και της Αδριανούπολης, ενώ περιελάμβανε εδάφη έως την Κομοτηνή. Τους συμπαγείς ελληνικούς πληθυσμούς της Θράκης αραίωναν οι αναγκαστικοί εξισλαμισμοί, οι μεταναστεύσεις εξαιτίας επιδημιών, στρατολογιών και πολέμων ή και οι εκβουλγαρισμοί κατοίκων, όπως στην Ανατολική Ρωμυλία. Παρόλες τις δυσκολίες όμως, η οικονομική δραστηριότητα των Ελλήνων ήταν τόσο ανεπτυγμένη, ώστε γίνονταν εξαγωγές π.χ. σιταριού η καπνών της Ξάνθης.


Στη Μικρά Ασία και στον Πόντο, μετά από τις πρώτες μεταναστεύσεις Ελλήνων προς τη Ρωσία και σταενδότερα της Ανατολίας, ο ελληνικός πληθυσμός αυξήθηκε κατά πολύ. Την ίδια εποχή πήρε μεγάλες διαστάσεις το ζήτημα των κρυπτοχριστιανών (κλωστών). Πρόκειται για Χριστιανούς που μόνο φαινομενικά είχαν αποδεχθεί τη μουσουλμανική θρησκεία. Οι Έλληνες της περιοχής διακρίθηκαν στο εμπόριο και τη ναυτιλία. Καλλιέργησαν επίσης για αιώνες τα γράμματα ιδρύοντας ξακουστά σχολεία, όπως η Ευαγγελική Σχολή της Σμύρνης και το Φροντιστήριο της Τραπεζούντας

και εκδίδοντας εφημερίδες ή βιβλία.

Αλλά και οι Έλληνες που ζούσαν στην περιοχή της Καππαδοκίας προόδευσαν, παρά τη γεωγραφική τους απομόνωση και τη βαριά φορολογία. Επίσης αρκετά βιβλία τυπώθηκαν στα καραμανλίδικα, στην τουρκική δηλαδή γλώσσα αλλά με ελληνικούς χαρακτήρες.



ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤ΄- Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΑ ΤΕΛΗ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ - Ενότητα Δ' -Κεφάλαιο 4.

ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΥΤΗ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΜΟΡΦΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ, ΜΕΤΑΦΕΡΟΝΤΑΣ ΑΥΤΟΥΣΙΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ  ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ  ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΘΕΣΗ.
\Ζωγραφική αναπαράσταση συνεδρίασα της Βουλής, Αθήνα, Εθνικό Ιστορικό Μουσείο
ιστορική γραμμή
Σ
τα μέσα του 19ου αιώνα η Ελλάδα, έχοντας ως πρότυπο τις προηγμένες χώρες της Δύσης, έκανε σημαντικές προσπάθειες εκσυγχρονισμού. Το Σύνταγμα του 1864, επηρεασμένο από τα Συντάγματα του Βελγίου και της Δανίας, προέκρινε το σύστημα της μίας Βουλής με θητεία τεσσάρων χρόνων. Όμως ο βασιλιάς Γεώργιος εξακολουθούσε να παρεμβαίνει στη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος, επιβάλλοντας συχνά τη δική του άποψη.
Μόνο την επόμενη δεκαετία και έπειτα από ενέργειες του Τρικούπη καθιερώθηκε η αρχή της δεδηλωμένης (1875). Σύμφωνα μ' αυτήν, ο βασιλιάς ήταν υποχρεωμένος να αναθέτει τον σχηματισμό κυβέρνησης στον αρχηγό του κόμματος που τον υποστήριζε η πλειοψηφία της Βουλής. Την εποχή αυτή δυο ήταν οι κυριότεροι πολιτικοί σχηματισμοί που εναλλάσσονταν στην εξουσία: το κόμμα του Χαρίλαου Τρικούπη, που υποστήριζε τον εξευρωπαϊσμό της χώρας και το αντίπαλο κόμμα του Θεόδωρου Δηλιγιάννη, που στηριζόταν στα πιο φτωχά κοινωνικά στρώματα.
Τα χρήματα που δανείστηκε η Ελλάδα από το εξωτερικό στη δεκαετία του 1880, εξαντλήθηκαν γρήγορα. Την οικονομική κρίση επιδείνωσε και η κατάρρευση του εμπορίου της σταφίδας σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς η σταφίδα αποτελούσε το βασικό γεωργικό προϊόν που εξήγε η χώρα. Έτσι, η πτώχευση του ελληνικού κράτους το 1893 ήταν αναπόφευκτη.
Εκτός από τα οικονομικά προβλήματα, το ελληνικό κράτος είχε να αντιμετωπίσει και το φαινόμενο της ληστείας. Συμμορίες ληστών, που ζούσαν συνήθως στην ύπαιθρο ανάμεσα σε νομάδες κτηνοτρόφους, δρούσαν ως τα προάστια της πρωτεύουσας ενώ δημιουργούσαν ταραχές και στα σύνορα της χώρας. Το 1870, μάλιστα, ληστές απήγαγαν και δολοφόνησαν Άγγλους περιηγητές στο χωριό Δήλεσι της Βοιωτίας, δυσφημίζοντας την Ελλάδα στο εξωτερικό.

Στο μεταξύ στην Κρήτη ξέσπασε ξανά επαναστατικό κίνημα, που ενισχύθηκε με στρατό και στόλο από την ελεύθερη Ελλάδα. Τότε η Τουρκία κήρυξε τον πόλεμο εναντίον της Ελλάδας. Καλά οργανωμένες τουρκικές δυνάμεις εισέβαλαν το 1897 στη Θεσσαλία καιστη συνέχεια στη Στερεά Ελλάδα, νικώντας τον ελληνικό στρατό. Ο Ελληνοτουρκικός Πόλεμος του 1897 τερματίστηκε μετά από παρέμβαση των Μεγάλων Δυνάμεων. Η Ελλάδα υποχρεώθηκε να πληρώσει στην Τουρκία μεγάλη χρηματική αποζημίωση. Για τον λόγο αυτό, πήρε νέο δάνειο από τις Μεγάλες Δυνάμεις, με τον όρο αυτές να διαχειρίζονται ορισμένα από τα έσοδα του κράτους.
Την εποχή αυτή κυριάρχησε το γλωσσικό ζήτημα, η διαμάχη για το είδος της γλώσσας που έπρεπε να χρησιμοποιείται επίσημα από το κράτος (δημοτική ή καθαρεύουσα).


Μετά το 1880, στη λογοτεχνία χρησιμοποιήθηκε η δημοτική γλώσσα και παρουσιάζονταν συχνότερα τα θέματα της καθημερινής ζωής. 

Σημαντικοί λογοτέχνες του 19ου αιώνα ήταν ο Κωστής Παλαμάς





 και  ο Κωνσταντίνος Καβάφης στην ποίηση,



 ο Γεώργιος Βιζυηνός 

και ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης 


στην πεζογραφία.

 Στη γλυπτική ξεχώρισε ο Γιαννούλης Χαλεπάς

 ενώ στη ζωγραφική διακρίθηκαν ο Νικηφόρος Λύτρας, 



ο Νικόλαος Γύζης,



 ο Κωνσταντίνος Βολανάκης 


και ο Γεώργιος Ιακωβίδης. 

Την ίδια εποχή ο δημοτικιστής Γιάννης Ψυχάρης
(ΛΕΙΠΕΙ)






έγραφε: 

«Ένα έθνος, για να γίνει έθνος, θέλει δυο πράματα. Να μεγαλώσουνε τα συνορά του και να κάμη φιλολογία δική του».

Σάββατο 6 Απριλίου 2013

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ- ΚΕΦ 31- ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ , ΜΝΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ.(μέρος Α' - Αξιοθέατα)

Προσοχή: Το κεφάλαιο 31ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ , ΜΝΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ έχει αφαιρεθεί από την διδακτέα ύλη, εμείς το χρησιμοποιήσαμε ως εξάσκηση  αλλά και ως διάρθρωση μιας  μικρής βάσης δεδομένων για τα σημεία συνάντησης σε άλλα μαθήματα .


-  Όλοι οι λαοί της Ευρώπης έχουν τα δικά τους μνημεία Πολιτισμού. Τα πιο γνωστά απο αυτά είναι:











ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ- ΚΕΦ 31- ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ , ΜΝΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ.(μέρος Β' -περίοδοι Ευρωπαικής Ιστορίας)


Προσοχή: Το κεφάλαιο 31ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ , ΜΝΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ έχει αφαιρεθεί από την διδακτέα ύλη, εμείς το χρησιμοποιήσαμε ως εξάσκηση (και επανάληψη διαθεματικά στα πρώτα κεφάλαια της Ιστορίας) αλλά και ως διάρθρωση μιας  μικρής βάσης δεδομένων για τα σημεία συνάντησης σε άλλα μαθήματα . 


Στο κεφάλαιο αυτό ασχοληθήκαμε με τα πιο γνωστά μνημεία των χωρών της Ευρώπης καθώς και με μεγάλες προσωπικότητες που συνέβαλλαν στην πολιτιστική ανάπτυξη και καλλιέργεια των λαών της. Για το κάθε μνημείο ή προσωπικότητα κάναμε ένα power point παρουσιάζοντας περισσότερα στοιχεία για την πορεία τους μέσα στο χρόνο!

(..απο το βιβλίο..σελ.106):
..Τα έργα αυτά αποτελούν επιτεύγματα μεγάλων ιστορικών περιόδων, που έζησε η Ήπειρος μας, ξεκινώντας από την 
Αρχαία Ελλάδα:


τη Ρωμαική Αυτοκρατορία:
(λείπει)


το Μεσαίωνα:


την Αναγέννηση:


τη Γαλλική Επανάσταση:

Τρίτη 2 Απριλίου 2013

Γλώσσα ενότητα 13. Τρόποι ζωής και επαγγέλματα. "Χτίστες".

Στην ενότητα 13 διαβάσαμε το ποίημα Χτίστες του Τούρκου συγγραφέα Ναζίμ Χικμέτ.
Η Μαριάννα την επόμενη μέρα παρουσίασε λίγα βιογραφικά στοιχεία γι αυτόν σε ένα ppd που αξίζει να δείτε.




Κυριακή 24 Μαρτίου 2013

25η Μαρτίου 1821 με το θεατρικό του Στ1.



Ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου στο σχολείο μας είχε πολύ μεγάλη επιτυχία. 
Κάθε τάξη από αυτές που είχαν αναλάβει τη γιορτή παρουσίασε τη δουλειά της και όλες οι τάξεις έκαναν μικρά θαύματα κόντρα στην πίεση του χρόνου που συρρικνώθηκε κι άλλο από τις απανωτές αργίες.

Η τάξη μας παρουσίασε το χρονικό της 25ης Μαρτίου και το στήσιμο, την προσαρμογή και τα αρχεία ήχου θα τα βρείτε αργότερα στην σελίδα μας!

Γ

Σημειώσεις από το στήσιμο του έργου,  καθώς και τα σκηνικά που φτιάξαμε και στήσαμε μόνοι μας εργαζόμενοι όλοι μετά το σχόλασμα για τρεiς μέρες ως αργά το απόγευμα....







Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013

We care We recycle

Ενα ακόμα μπλοκ ανοιξε τα φτερά του απο το χώρο του σχολείου μας . 
Ο μόνιμος καθηγητής Αγγλικών του σχολείου μας κ Κώστας Κωστούδης και οι μαθητές των τμημάτων της Ε' τάξης δημιούργησαν  το :

We care We recycle



Ένα blog με τις δραστηριότητες των δύο τμημάτων της Ε τάξης του σχολείου μας που υλοποιούνται στα πλαίσια του προγράμματος “Η Ψηφιακή Τεχνολογία στα Περιβαλλοντικά Προγράμματα” του Κ.Π.Ε. Φιλίππων και έχει τρεις βασικούς άξονες: 
Περιβαλλοντικά θέματα (π.χ. ανακύκλωση)
Ψηφιακός εγγραμματισμός (κατασκευή blog, animation, comic, κτλ)
Αγγλική Γλώσσα (αναφορά στο Unit 5 του βιβλίου)


..καλά ταξίδια στον κόσμο της γνώσης.


ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΕΡΗΦΑΝΟΙ ΓΙΑ ΣΑΣ!:)
GoAnimate.com: Let's recycle! by Konstantinos Kostoudis


Like it? Create your own at GoAnimate.com. It's free and fun!