Blog σχολικού χαρακτήρα με καινοτόμο δράση την έρευνα και δημιουργία των παρουσιάσεων αποκλειστικά από τους μαθητές της τάξης. Yπεύθυνη Εκπαιδευτικός
Ακάμπαλη Ελένη.

Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014

Θρησκευτικα 24. Η αλήθεια εκφράζεται με ύμνους στη λατρεία ..


36. Λύνω προβλήματα με αντιστρόφως ανάλογα ποσά.


Αντιστρόφως ανάλογα ποσά λέγονται δυο ποσά που όταν πολλαπλασιάζεται η τιμή του ενός με τον έναν αριθμό η αντίστοιχη τιμή του άλλου διαιρείται με τον αριθμό αυτό. Στα αντιστρόφως ανάλογα ποσά τα γινόμενα των αντίστοιχων τιμών είναι ίσα με έναν σταθερό αριθμό.
Και για να το καταλάβουμε ακόμα καλύτερα τον κανόνα αυτό δείτε διαδραστικά το παρακάτω slide από το school .gr



Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2014

Γλώσσα ενότητα 9 - Συσκευές - Λιλιπούπολη. - Οδηγίες χρήσης καφετιέρας.



Το 1976 ξεκίνησε να παίζεται καθημερινά στο ραδιόφωνο, στο περίφημο Τρίτο Πρόγραμμα του Χατζιδάκι, η πασίγνωστη Λιλιπούπολη που σήμερα τα παιδιά την ξέρουν μόνο απ’ τα πολύ μελωδικά τραγούδια της, του Κυπουργού, της Λένας Πλάτωνος, του Δημήτρη Μαραγκόπουλου σε στίχους Μαριανίνας Κριεζή. Αυτά τα υπέροχα τραγούδια που τα έλεγαν η Σαββίνα Γιαννάτου, ο Σπύρος Σακκάς, ο Αντώνης Κοντογεωργίου και η Μαριέλλη Σφακιανάκη δεν ήταν, όμως, όλη η Λιλιπούπολη.

 Εξ ίσου σημαντικά ήταν τα κείμενα, τα σκετς που μεταδίδονταν καθημερινά και σατίριζαν την πολιτική επικαιρότητα της εποχής.

 Οι φανατικοί ακροατές που έχαναν την πρωινή μετάδοση είτε λόγω δουλειάς είτε λόγω σχολείου έτρεχαν ν’ακούσουν τη μεσημεριανή επανάληψη.

 Και γι’αυτούς που δεν προλάβαιναν ούτε τη μία ούτε την άλλη, υπήρχε η καταγραφή σε κασέτες.
 Οι ηθοποιοί που πρωταγωνιστούσαν ήταν ο Σταμάτης Φασουλής, η Μίρκα Παπακωνσταντίνου, η Άννα Παναγιωτοπούλου που έγραφε και τα κείμενα.
 H Λιλιπούπολη σταμάτησε να παίζεται to 1980.




Ο «Σιδερομάσας» δεν είναι ένα συγκεκριμένο μηχάνημα. 
Eννοούνται τα μηχανήματα που υπάρχουν σε κάθε είδους βιομηχανίες. 
Όπως εκείνα τα μηχανήματα έτσι κι ο Σιδερομάσας» λειτουργεί χάρη σε κάποια καύσιμη ύλη όπως είναι το πετρέλαιο, η βενζίνη ή διάφορα είδη άνθρακα, π.χ. κοκ. 
Τα προϊόντα που παράγονται είναι πολλά και ποικίλα, π.χ.κονσέρβες, τσίχλες, νάιλον κλωστές, φουσκωτές βάρκες, λεκάνες κ.ά. , με λίγα λόγια παράγει τα πάντα , ό,τι θέλουν οι καταναλωτές.

Οδηγίες χρήσης καφετιέρας

ΓΛΩΣΣΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 9-2 -ΠΑΜΕ ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΣΤΟΝ ΓΟΥΕΜΠΙ; - ΤΟ ΜΗΧΑΝΗΜΑ .

ΠΑΜΕ ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΣΤΟΝ ΓΟΥΕΜΠΙ;


λεξιλογιο


διαδίκτυοτο ίντερνετ.
ιστοσελίδα: σελίδα στο ίντερνετ που μπορεί να έχει κείμενα, εικόνες, κλπ
ηλεκτρονική διεύθυνση: η διεύθυνση που βρίσκεται η ιστοσελ
ίδα στο ίντερνετ 
δικτυακή πλοήγηση: η περιήγηση στο διαδίκτυο (σερφάρισμα)
υπολογιστής: ηλεκτρονική μηχανή που επεξεργάζεται και αποθηκεύει στοιχεία

σκληρός δίσκος: ο αποθηκευτικός χώρος του υπολογιστή
οθόνη: περιφερειακή συσκευή του υπολογιστή που εμφανίζονται τα δεδομένα και επιδεικνύονται οι διάφορες επιλογές.
ηχείο: συσκευή που βγάζει και ενισχύει τον ήχο
"ποντίκι": περιφερειακή συσκευή, "η προέκταση" του χεριού μας μέσα στον υπολογιστή
ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια: εγκυκλοπαίδεια σε ψηφιακή μορφή
πληκτρολογώ: γράφω κάτι στον υπολογιστή

Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2014

ΕΝGLISH - MY FAVOURITE MONSTER!

Oι μαθητές της τάξης περιέγραψαν τον αγαπημένο τους ήρωα σε εξαιρετικές εργασίες τις οποίες επιμελήθηκε σε smilebox και  Jigsaw Planet και  παρουσιάζει ο καθηγητής τους Νίκος Παπαδόπουλος.

Αξίζει να τα δείτε .

Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
Free slideshow personalized with Smilebox
preview24 pieceDSC03858 preview35 pieceDSC03861 preview30 pieceDSC03862 preview30 pieceDSC03865 preview20 pieceDSC03867

Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2014

ΦΥΣΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 1969




Θέλετε να δείτε πως ήταν το βιβλίο της Φυσικής της τάξης μας πριν πολλά πολλά χρόνια;

ΒΙΒΛΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤ ΤΑΞΗΣ - ΣΧ ΕΤΟΣ 1969

Υλικό για ανοικτή διδασκαλία επικοινωνιακού-βιωματικού προσανατολισμού (φιλαναγνωσία)


Πρόκειται κυρίως για υλικό, όπως τα παιδικά αναγνώσματα,  που προσβλέπει στη διαπολιτισμική ευαισθητοποίηση. Απευθύνεται σε όλους τους μαθητές, γηγενείς και μη, υποστηρίζει ανοικτές μορφές διδασκαλίας και είναι σχεδιασμένο για να στηρίξει τη διεξαγωγή σχεδίων εργασίας (projects) ακολουθώντας τις αρχές της βιωματικής-επικοινωνιακής διδακτικής προσέγγισης.Επιδιώκεται έτσι η ενίσχυση της επικοινωνίας και της συνεργασίας ανάμεσα σε παιδιά με διαφορετική γλωσσική και πολιτισμική υπόσταση, η ανάπτυξη γνώσεων, στάσεων και συμπεριφορών που ευνοούν την αρμονική συνύπαρξη διαφορετικών πολιτισμών και γλωσσών. (Αναδημοσίευση από το εξαιρετικό blog της συναδέλφου  Άννας Παππά).

Τα δάκρυα της Περσεφόνης 


Τυχαία Συνάντηση
Ο αδερφός της Ασπασίας.
Ο Μικρός Πρίγκηπας.

Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ - ΚΕΦ 22 - Η ΖΩΗ ΣΤΑ ΤΡΟΠΙΚΑ ΔΑΣΗ - ΜΠΑΝΤΟΥ/ ΠΥΓΜΑΙΟΙ

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ

Η Φωτεινή δημιούργησε μια εξαιρετική και σύντομη παρουσίαση για τους Τρεις Ιεράρχες ...ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΦΩΤΙΣΗ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ..


ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ from ΣΤ-1 (2012-2013 / 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης



Την τιμητική τους έχουν σήμερα 30 Ιανουαρίου οι τρεις Ιεράρχες, με τα σχολεία και τα πανεπιστήμια να μένουν κλειστά για να τιμήσουν τους προστάτες των Γραμμάτων. Ποίοι ήταν όμως οι τρεις Ιεράρχες και γιατί τους τιμούμε;
Με τον όρο Τρεις Ιεράρχες, αναφερόμαστε συνοπτικά στους τρεις επιφανείς Αγίους και θεολόγους, Βασίλειο τον Μέγα, Ιωάννη τον Χρυσόστομο και Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό.

Για τη σοφία τους και τη χριστιανική τους ζωή, η Ορθόδοξη Εκκλησία τους ονόμασε αγίους και γιορτάζουν ο καθένας ξεχωριστά. Αλλά επειδή δημιουργήθηκε μια διαφωνία μεταξύ των χριστιανών για το ποιος από τους τρεις πρόσφερε τα περισσότερα, αποφασίστηκε και καθιερώθηκε από τα τέλη του 4ου αιώνα να υπάρχει και για τους τρεις μια κοινή γιορτή στις 30 Ιανουαρίου κάθε έτους.

Βασίλειος ο Μέγας

Ο Άγιος Βασίλειος ή Βασίλειος Καισαρείας, υπήρξε επίσκοπος Καισαρείας και θεωρείται Πατέρας της Εκκλησίας και ένας εκ των μεγαλύτερων θεολόγων της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Η συμβολή του στην χριστιανική θεολογία θεωρείται κεφαλαιώδης ενώ σ΄αυτόν αποδίδεται και η «θεία λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου». Ο Μέγας Βασίλειος σπούδασε στην Αθήνα και θεωρούσε πολύ σημαντική τη μελέτη των κλασσικών συγγραφέων και της ελληνικής φιλοσοφίας, φυσικά υπό το χριστιανικό πρίσμα. Η συμβολή του στην ανάπτυξη των γραμμάτων και της φιλανθρωπίας τον κατέστησαν μια από τις μεγαλύτερες μορφές της Χριστιανικής παράδοσης.

Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Θεωρείται πως η γλώσσα του «έσταζε μέλι» καθώς υπήρξε ο πιο χαρισματικός ρήτορας της εποχής του. Διετέλεσε Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως και αφιέρωσε τη ζωή του στην ανάπτυξη της φιλανθρωπίας. Μάλιστα τα ημερήσια συσσίτεια που οργάνωσε έτρεφαν 7.000 ανθρώπους!
Στον τομέα της φιλοσοφίας, μπορεί να απέρριπτε τις θεωρίες των αρχαίων Ελλήνων περί Θεού ωστόσο δεν δίστασε να χρησιμοποιήσει τις εργαλειακές μεθόδους της φιλοσοφίας τους προκειμένου να αναπτύξει μια συστηματική θεολογία.
Στη ζωή του υπήρξε υπόδειγμα ασκητή ενώ δεν παρέλειπε να καταδικάζει εκείνους τους ιερείς που πλούτιζαν από την ιδιότητά τους. Ήταν τέτοια η σκληρή κριτική που ασκούσε στους Αυτοκράτορες, που τελικά η αυλή τον κυνήγησε και τον εξόρισε. Όμως η φήμη του τον ξεπέρασε αφού θεωρείται Άγιος από όλες σχεδόν τις χριστιανικές ομολογίες.
Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός

Γνωστός και με το προσωνύμιο «θεολόγος», ο Γρηγόριος υπήρξε Πατριάρχης Κωνσταντινούπολης τον 4ο αιώνα. Η επιρροή του στην Τριαδική θεολογία θεωρείται τόσο σημαντική που έγινε γνωστός ως «Τριαδικός Θεολόγος». Τα περισσότερα από τα έργα του επηρεάζουν τους σύγχρονους θεολόγους, ειδικά όσον αφορά τα τρία Πρόσωπα της Αγίας Τριάδας. Υπήρξε φίλος του Μεγάλου Βασιλείου καθώς και του αδελφού του Αγίου Γρηγορίου Νύσσης.
Ήταν σφοδρός οπαδός των γραμμάτων και επιθυμούσε να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ ελληνόφωνων και λατινόφωνων θεολόγων της εποχής του. Εκτός από εξαιρετικός θεολόγος όμως, υπήρξε και πολύ καλός ποιητής, αφού έγραψε αρκετά ποίηματα με θεολογικά και ηθικά θέματα.


Πηγή: Ποιοί ήταν οι τρεις Ιεράρχες που γιορτάζουν σήμερα | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/node/34423#ixzz2roMtfUvC