Blog σχολικού χαρακτήρα με καινοτόμο δράση την έρευνα και δημιουργία των παρουσιάσεων αποκλειστικά από τους μαθητές της τάξης. Yπεύθυνη Εκπαιδευτικός
Ακάμπαλη Ελένη.

Σάββατο 8 Ιουνίου 2013

Ιστορία -Ενότητα ε' -Κεφ. 8- Η γερμανική επίθεση και ο β' παγκόσμιος πόλεμος,σελ 208

Γλώσσα ΣΤ -Βιογραφίες.(Παύλος Νιρβάνας,Μιλτιάδης Μαλακάσης, Γεώργιος Βιζυηνός, Κωσταντίνος Καβάφης, Αλέξ. Παπαδιαμάντης, Κωστής Παλαμάς,Αντώνης Σαμαράκης, Νικηφόρος Βρεττάκος).










Γεωγραφια -ΚΕΦ.45-ΤΑ ΚΡΑΤΗ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΩΚΕΑΝΙΑΣ

Πέμπτη 6 Ιουνίου 2013

Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ στις γιορτές νεολαίας 2013 και άλλα στιγμιότυπα.

Την Τετάρτη 5 Ιουνίου..στην πλατεία της Ξάνθης γιόρτασε πραγματικά το παιδί! 
Σχολεία και νηπιαγωγεία από όλη την περιοχή παρουσίασαν δράσεις στημένες με πολύ μεράκι , φαντασία και δημιουργικότητα..
Είναι πάρα πολύ συγκινητικό τις εποχές που διανύουμε να βλέπει κανείς δημιουργήματα φτιαγμένα απο παιδιά και δασκάλους με μηδαμινής αξίας υλικά και δρώμενα με μηδενικό σχεδόν κόστος να δημιουργούν τον πολύχρωμο ολοζώντανο καμβά που κάλυψε την πλατεία προχτές παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις του καιρού.

 Η τάξη μας παρουσίασε τον" Βασιλιά" σε στίχους Χρίστου Γ. Παπαδόπουλου, μουσική του Δημήτρη Μαρκατόπουλου ,ερμηνεία Μάριου Φραγκούλη και χορογραφία των δικών μας μαθητριών Δέσποινας Παναηλίδου και Αναστασίας Ζευγά..και άρεσε πάρα πολύ στα παιδιά που το παρακολούθησαν..
Η γιορτή ήταν οργανωμένη , τα δρώμενα πάρα πολλά και ποικίλα η συμμετοχή του κόσμου υποστηρικτική και πανω απ΄ολα τα παιδιά ήταν ενθουσιασμένα!
Στα πολύ πολύ θετικά επίσης ήταν πως μετά το άγχος της παρουσίασης, τη ζέστη, τον ιδρώτα και την αγωνία ..μας περίμενε (όπως όλους ) ένας πλούσιος μπουφές από τις μαμάδες των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων..

Το μόνο μείον για εμάς ήταν πως όσα βλέπετε στην πρώτη αφίσα και αποτελούσαν το υλικό μας χάθηκαν  ..εάν κάποιος είδε κάτι και ξέρει που μπορούμε να τα βρούμε ας επικοινωνήσει με το σχολείο μας :(

Παρακάτω παραθέτουμε μερικές -ελαχιστες δυστυχως-φωτογραφίες απο την πανέμορφη αυτή Γιορτή και ΝΙΩΘΟΥΜΕ ΠΕΡΗΦΑΝΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΜΕ.

-ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!









Κειμενο απο τη δασκάλα της τάξης.
-περισσότερα και εδώ:  

Γεωγραφία- Κεφ 43- Οι κάτοικοι της Νότιας Αμερικής, σελ. 146.

Τετάρτη 29 Μαΐου 2013

UNICEF- Τα Παιδιά Γράφουν & Ζωγραφίζουν τα Δικαιώματά τους το 2013

(Για να δείτε το βίντεο απερίσπαστα, πατήστε stop στο  player δεξιά).

Συμμετοχή της τάξης μας στον διαγωνισμό :
Τα Παιδιά Γράφουν & Ζωγραφίζουν τα Δικαιώματά τους το 2013 για 15ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τα Δικαιώματα των Παιδιών.


ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΣ ΣΥΝΘΕΤΟΥΝ 17 ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΥΜΕ ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΤΑ ΦΑΝΤΑΣΤΗΚΑΜΕ ...

Το πρόγραμμα:
Πρόκειται για ένα Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό πρόγραμμα της UNICEF που υλοποιείται σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού και έχει αναγνωρισθεί από την Επιτροπή των Δικαιωμάτων του Παιδιού που εδρεύει στη Γενεύη ως το καλύτερο που
υλοποιείται στη χώρα μας για την προώθηση των Δικαιωμάτων του Παιδιού.
Σκοπός του προγράμματος είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών, των
εκπαιδευτικών και γενικότερα της εκπαιδευτικής κοινότητας πάνω στα δικαιώματα των παιδιών όπως περιλαμβάνονται στη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού. Δίνει επίσης στους μαθητές την ευκαιρία να εκφραστούν μέσα από δημιουργικές πρωτοβουλίες για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους και να στείλουν τα δικά τους μηνύματα στους μεγάλους για θέματα που τους αφορούν άμεσα. Η προώθηση αξιών, όπως η κοινωνική δικαιοσύνη, ο αλτρουισμός, η ειρήνη, η ισότητα αποτελούν βασική προτεραιότητα.




Κυριακή 26 Μαΐου 2013

Ιστορία Στ'- ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟΣ


Ιστορία στ' -ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ


μικρασιατική εκστρατεία και καταστροφή ... from ΣΤ-1 (2012-2013 / 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης

 Οι καταγεγραμμένες αφηγήσεις των ανθρώπων που επιβίωσαν της λαίλαπας της Μικρασιατικής καταστροφής είναι οι λεγόμενες "ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ" και όπως έχουμε πει πάρα πολλές φορές στην τάξη 
αποκτούν τη μοναδικότητα του μέσα στο χρόνο ως ανεκτίμητες πηγές μιας νωπής εποχής που άφησε ανεξίτηλα τα σημάδια της στον Ελληνισμό ..Στα βίντεο που ακολουθούν υπάρχουν πολλές από αυτές που αξίζει να παρακολουθήσετε για την αυθεντικότητα τους και το συναίσθημα που αναδύουν.

Γεωγραφία- Κεφ 42- Τα κράτη της Νότιας Αμερικής.- Το δάσος της Αμαζονίας.

Γεωγραφία- Κεφ 41 -Τα κράτη της Βόρειας Αμερικής / κεφ 42.

Γεωγραφία -κεφ.39-40-41-42- Οι κάτοικοι της Αμερικής.(φυλές). ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ




Γεωγραφία κεφ.38 - Οι κάτοικοι και τα κράτη της Αφρικής.- ΝΕΛΣΟΝ ΜΑΝΤΕΛΑ

Γεωγραφία - κεφ.37- Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Αφρικής. Η Διώρυγα του Σουέζ./ Το φράγμα του Ασουάν

Παρασκευή 17 Μαΐου 2013

Η εξάσκηση της δημιουργικής σκέψης.

Αναδημοσιεύουμε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον άρθρο με θέμα τη δημιουργική σκέψη (με την οποία σήμερα σχεδόν τελειώσαμε το βιβλίο μας)
απο το εκπαιδευτικό site e paideia http://ipaideia.gr/i-eksaskisi-tis-dimiourgikis-skepsis.4b265fda47ea98f49670b170ddea109a.htm

Δημιουργική σκέψη είναι η διαδικασία της δημιουργίας νέων και χρήσιμων ιδεών σε κάθε τομέα, π.χ., στις τέχνες, στις επιχειρήσεις, στο σπίτι, στο σχολείο, στην επιστήμη κλπ.

Η δημιουργική σκέψη είναι μια γνωστική ικανότητα που περιλαμβάνει τη διέγερση του εγκεφάλου ώστε να δημιουργήσει συνεργασίες μεταξύ των νευρωνικών συνάψεων, προκειμένου να γεννηθεί μια πρωτότυπη σκέψη.

Η πρωτότυπη σκέψη είναι αυτή που εγκυμονεί τις μεγάλες επιτυχίες.

Σκέψου Δημιουργικά: Δημιουργικότητα είναι η ικανότητα να βλέπεις ό,τι ακριβώς βλέπουν και οι άλλοι, αλλά να βλέπεις και ότι κανένας άλλος δεν μπορεί να δει.

Το κείμενο αυτό έχει σχεδιαστεί να σας πληροφορήσει για τις διαδικασίες της δημιουργικής σκέψης χρησιμοποιώντας μια ομάδα από πρακτικές, σχετικές με την τεχνική της δημιουργικότητας. Σκοπός είναι να συνθέσετε, τελικά, ένα προσωπικό πρωτόκολλο σκέψης αξιοποιώντας τα εργαλεία και την ατομική σας ικανότητα. Το ζητούμενο είναι να γίνετε πιο δημιουργικοί στο καθημερινό σας περιβάλλον εργασίας, είτε εργάζεστε μόνοι, είτε σε ομάδες.

Τα εργαλεία είναι:
1. Η βασική προσπάθεια
2. Η ανακάλυψη
3. Η καθημερινή προσπάθεια
4. Η μεθοδολογία

Η βασική προσπάθεια
• Δημιουργείστε περιβάλλον γέννησης νέων ιδεών, για εσάς και για τους γύρω σας, επαινώντας και επιβραβεύοντας τους νέους τρόπους σκέψης και τις καινούριες ιδέες.
• Συζητήστε και αναλύστε μία πρωτότυπη ιδέα, επινόηση ή προσπάθεια. Φτιάξτε και χρησιμοποιείστε μία «εργαλειοθήκη» παραγωγής, αξιολόγησης και επιλογής νέων ιδεών.


Ανακαλύψτε
• Πιο αποτελεσματικά εργαλεία σκέψης.
• Το προσωπικό σας στυλ δημιουργικής σκέψης.
• Πώς να δημιουργείτε νέες ιδέες και πρωτότυπες λύσεις γρήγορα και εύκολα.
• Πώς να αξιολογείτε και να επιλέγετε τις καλύτερες ιδέες και λύσεις.

Καθημερινή προσπάθεια
• Για σκέψη και νέες σκέψεις.
Επικεντρωθείτε σε μία νέα και ενδιαφέρουσα ιδέα. Θα ανακαλύψετε πως ο εγκέφαλός σας έχει και ιδέες και ανάγκη για δημιουργικότητα. Ενθαρρύνετε τον εαυτό σας να σκέφτεται δημιουργικά. Θα διαπιστώσετε ότι είναι διασκεδαστικό να σκέφτεστε δημιουργικά.
• Για αξιολόγηση και επιλογή των νέων σκέψεων.
• Για άσκηση ώστε να χρησιμοποιείτε αποτελεσματικά τα εργαλεία σκέψης. Βελτιώνετε καθημερινά τα εργαλεία σκέψης.
• Για ανάπτυξη και αξιοποίηση της οργανωτικής σας ικανότητας.

Η Μεθοδολογία
• Ενισχύστε τα μηνύματα που εκπέμπουν οι σκέψεις και οι ιδέες σας.
• Μοιραστείτε με τους συνεργάτες σας τις σκέψεις και τις ιδέες σας.
• Αξιοποιήστε την εμπειρία των συνεργατών σας.
• Φτιάξτε μία, μικρή ή μεγάλη, ομάδα ομοϊδεατών.


Σάββατο 11 Μαΐου 2013

ΓΙΑ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ...

Αύριο Ξημερώνει η γιορτή της Μητέρας! Δεν προλάβαμε να ετοιμάσουμε τίποτα για τις μαμάδες ..αλλά μπορείτε να αυτοσχεδιάσετε και να τους χαρίσετε την πιο μεγάλη αγκαλιά και το πιο γλυκό φιλί ..και μια ωραία, χαρούμενη ζωγραφιά!:)) ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ !

Τετάρτη 8 Μαΐου 2013

Γεωγραφια -Κεφ.36- Οι κάτοικοι της Ασίας.- Γκάντι.





Στο κεφάλαιο 36 του βιβλίου της Γεωγραφίας στη σελίδα 124, προτείνεται  προαιρετικά η παρακάτω ομαδική δραστηριότητα:

"Ας φροντίσουμε να δούμε όλοι μαζί την κινηματογραφική ταινία Γκάντι και κατόπιν να αναλύσουμε τον αγώνα του Μαχάτμα για την ανεξαρτησία της Ινδίας"

Επειδή είδαμε την ταινία στην τάξη θα ήθελα να πληροφορήσω οποιονδήποτε συνάδελφο σκοπεύει να πραγματοποιήσει τη δραστηριότητα πως η ταινία είναι διάρκειας 180 λεπτών (άρα δεν μας καλύπτει το πρώτο δίωρο) και πως από ένα σημείο και μετά είναι ιδιαιτέρως βίαιη για τους μαθητές, γεγονός που μας ανάγκασε να διακόψουμε την προβολή. 
Την πρώτη ώρα όπου γίνεται ένα γρήγορο flash back και η ένταξη στο ιστορικό πλαίσιο της εποχής, οι μαθητές παρακολουθούσαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.


Γεωγραφία -Κεφ 36- Οι κατοικοι της Ασίας -Κινα -Μογγόλοι


Γεωγραφία-Κεφ 35-Τα κράτη της Ασίας- Η Σιβηρία - Το Σινικό Τοίχος - Ο Κόλπος της Βεγγάλης.


Γεωγραφια κεφ 34-Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Ασίας. " Οι Μουσωνες"- Μεση Ανατολή -Τεχεράνη

Γεωγραφια -Κεφ 33, Η Ταυτοτητα της Ασίας/ 34, Τα κράτη της Ασίας./ Ανατολικη - Κεντρικη -Δυτικη Ασια

Σάββατο 27 Απριλίου 2013

Χορογραφία Μουσικού Παραμυθιού απο το ΣΤ-1 του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης.

Την Τετάρτη 5 Ιουνίου η τάξη μας συμμετέχει στις γιορτές νεολαίας με την παρουσίαση και χορογραφία του μουσικού παραμυθιού "Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ", σε στίχους Χρίστου Γ. Παπαδόπουλου, μουσική του Δημήτρη Μαρκατόπουλου και ερμηνεία Μάριου Φραγκούλη από την υπέροχη μουσική συλλογή παραμυθιών για παιδιά "Το φτερό του Δράκου".
Ο Βασιλάς είναι το τραγούδι της τάξης μας,
 έχουμε όμως επεξεργαστεί και άλλα τραγούδια από το δίσκο 
τα οποία θα παρουσιάσουμε στο τέλος της χρονιάς.

Τη χορογραφία του τραγουδιού σχεδίασαν οι μαθήτριες Παναηλίδου Δέσποινα και Ζευγά Αναστασία ενώ χορεύουν και οι 17 μαθητές της τάξης. 

Θα χαρούμε πολύ να βρεθούμε όλοι εκεί:)





Τις αφίσες επιμελήθηκε η Αναστασία Ζευγά.






Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

Θρησκευτικα - Κεφ.27, Η ορθοδοξία στην Ελλάδα.

σελ87:..."...Ορθοδοξία σημαίνει ορθή δόξα (=ορθή δοξασία, ορθή γνώμη), δηλαδή ορθή πίστη στο Θεό. Είναι η πίστη που διασώζεται ακέραιη μέσα στη ζωή της εκκλησιαστικής κοινότητας από την εποχή των Αποστόλων μέχρι τις μέρες μας.." 
Η Βιργινία επιχειρεί μια σύντομη αναδρομή της Ορθοδοξίας στην πορεία των αιώνων :



Θρησκευτικά- Κεφ.26, Ευχέλαιο:Για την υγεία του σώματος και της ψυχής.

σελ.85..."  ..Το μυστήριο του Ευχελαίου γίνεται στα σπίτια των πιστών, ιδιαίτερα όταν κάποιο μέλος της οικογένειας έχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα, εκτός απο τη Μεγάλη Τετάρτη που τελείται στους ναούς. Σ' ένα τραπέζι τοποθετείται μια εικόνα, συνήθως του Χριστού ή της Παναγίας και ένα καντήλι.  Ο ιερέας διαβάζει ένα αποστολικό ανάγνωσμα, ένα απόσπασμα απο το Ευαγγέλιο και μια ευχή. Αυτή η διαδικασία επαναλαμβάνεται εφτά φορές με διαφορετικά κάθε φορά αναγνώσματα..Στη συνέχεια ο ιερέας με ένα βαμβάκι βουτηγμένο στο λάδι του καντηλιού σχηματίζει το σημάδι του Σταυρού στο μέτωπο και στα χέρια όσων έχουν πάρει μέρος στο μυστήριο.."

Η Δέσποινα συνεχίζει το μάθημα με ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες που αφορούν το σημαντικό αυτό μυστήριο της εκκλησίας μας ..:


Σάββατο 20 Απριλίου 2013

Ιστορία 5η ενότητα/ Κεφάλαιο 1ο/ Απο τον Ελληνοτουρκικό Πόλεμο του 1897 στον Μακεδονικό Αγώνα.


Κεφάλαιο 1 
Από τον Ελληνοτουρκικό Πόλεμο του 1897 στον Μακεδονικό Αγώνα


Η βουλγαρική δραστηριότητα οδήγησε την Ελλάδα σε ενεργητικότερη ανάμιξη στις μακεδονικές υποθέσεις. Αξιωματικοί του ελληνικού στρατού, όπως ο Παύλος Μελάς


παυλος μελας from ΣΤ-1 (2012-2013 / 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης
ο Κωνσταντίνος Μαζαράκης και ο Τέλλος Αγαπηνός (Άγρας) 


καθώς και οπλαρχηγοί από πολλές άλλες περιοχές, όπως ο Γεώργιος Τσόντος από την Κρήτη, ο Παναγιώτης Παπατζανετέας από τη Μάνη και άλλοι έφτασαν στη μακεδονική γη και από κοινού με ντόπιους Έλληνες, σχημάτισαν ανταρτικές ομάδες. 
Τη δράση των ανταρτικών αυτών ομάδων συντόνιζαν Έλληνες διπλωμάτες που υπηρετουσαν στη Μακεδονία, όπως ο Πρόξενος στη Θεσσαλονίκη Λάμπρος Κορομηλάς και ο υποπρόξενος στο Μοναστήρι Των Δραγούμης αλλά και δυναμικοί ιεράρχες, σαν τον Μητροπολίτη Καστοριάς Γερμανό Καραβαγγέλη.



Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

Ψηφίστε και αναδείξτε το Top doodle από κάθε ομάδα. Έργο δικής μας μαθήτριας συμμετέχει στη ψηφοφορία.


Συγχαρητήρια στα 60 doodles που ξεχώρισαν! 

Η κριτική επιτροπή διάλεξε τα παρακάτω doodles και τώρα είναι η σειρά σας να ψηφίσετε εσείς το αγαπημένο σας από κάθε ομάδα. Για να ψηφίσετε πρέπει να πάτε εδώ.

Μπορείτε να ψηφίσετε ένα έργο από κάθε ομάδα αλλά αξίζει να αναφέρουμε οτι στην πρώτη ομάδα των τάξεων Α-Γ βρίσκεται και η συμμετοχή μιας μαθήτριας του σχολείου μας !!!

Το έργο της Κωσταντίνας Αθανασιάδου, μαθήτριας της Α΄τάξης επιλέχτηκε ανάμέσα στα πρώτα 15 έργα ,  τιμώντας το 2ο Δημοτικό Σχολείο . 
-ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΑ.
Συγχαρητήρια και στη δασκάλα σου που σε ενθάρρυνε και σε πληροφόρησε για το διαγωνισμο:::)))


 Η χώρα με τα χίλια χρώματα ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ, 2ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης

Λέοναρντ Όιλερ 15 Απριλίου 1707 – 18 Σεπτεμβρίου 1783



Ο Λέοναρντ Όιλερ (Leonard Euler, 15 Απριλίου 170718 Σεπτεμβρίου 1783) ήταν πρωτοπόρος Ελβετός μαθηματικός και φυσικός. Σε αυτόν οφείλεται, ανάμεσα σε άλλα, και η καθιέρωση του συμβόλου f(x) για τις συναρτήσεις.

Γεννήθηκε στη Βασιλεία της Ελβετίας στις 15 Απριλίου 1707 και ήταν γιος ιερέα.

Σπούδασε γεωμετρία στο πανεπιστήμιο της Βασιλείας. Σε ηλικία 20 ετών πήγε στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας, όπου εργάστηκε για την οργάνωση της Ακαδημίας Επιστημών, έπειτα από πρόσκληση της αυτοκράτειρας Αικατερίνης Α΄.

Διορίστηκε καθηγητής της Φυσικής Φιλοσοφίας στο πανεπιστήμιο της Αγίας Πετρούπολης. Το 1744 τον προσκάλεσε ο Φρειδερίκος Β΄ της Πρωσίας στο Βερολίνο, για να αναλάβει διευθυντής του τμήματος των μαθηματικών της εκεί Ακαδημίας.

Είναι χαρακτηριστικός ο λόγος που είπε στο Γάλλο άθεο φιλόσοφο Ντενί Ντιντερό, όταν η Τσαρίνα της Ρωσίας Μεγάλη Αικατερίνη είχε καλέσει τον Όιλερ στην Αυλή της, σε μία προσπάθεια να σταματήσει την αθυροστομία του Ντιντερό.

Ο Ελβετός είπε στο Γάλλο: «Κύριε, ( α + β ) / ν = χ, άρα ο Θεός υπάρχει. Απαντήστε!».

Έτσι, ο Ντιντερό αποχώρησε ηττημένος.

Τα τελευταία 17 χρόνια της ζωής του ο διάσημος μαθηματικός ήταν σχεδόν τυφλός. Αυτό, όμως, δεν τον εμπόδισε να εργάζεται.

Η εκπληκτική μνήμη του σε συνδυασμό με τη διανοητική του διαύγεια, τού ήταν αρκετές για να πραγματοποιεί προφορικά τους υπολογισμούς του, τους οποίους υπαγόρευε στη γραμματέα του. Μάλιστα, την περίοδο της τύφλωσής του παρήγαγε το μισό από το συνολικό του έργο.


Πέθανε στις 18 Σεπτεμβρίου 1783. Ο μαθηματικός και φιλόσοφος Ντε Κοντορσέ είπε στον επικήδειο:

«Ο Όιλερ σταμάτησε να ζει και να υπολογίζει».

Πέμπτη 11 Απριλίου 2013

Γλώσσα -Ενότητα 15 - Κινηματογράφος Θέατρο

Η ανάρτηση που ακολουθεί είναι η πρώτη προσωπική ανάρτηση στο μπλοκ από τη δασκάλα της τάξης κι αυτό γιατί πολλές φορές στην τάξη έχουμε μιλήσει για την Ιστορία της Παιδικής Ηλικίας . Το σημερινό μάθημα αποτελεί μια ευκαιρία να σας δείξω κάποια από αυτά που σας υποσχέθηκα ώστε να μπορέσετε να συγκρίνετε τη δική σας παιδική ηλικία με τις συνθήκες της παιδικής ηλικίας παιδιών παλαιότερων ετών. Όπως είπαμε και στο μάθημα ο κινηματογράφος, η φωτογραφία και ο πίνακας είναι αδιάψευστες πηγές και μαρτυρίες των χρόνων που έφυγαν...




Στο μάθημα τώρα..κατα την ανάγνωση του ποιήματος του Νικηφόρου Βρεττάκου ....




για τον Τσαρλι Τσαπλιν, η Άννα και η Βιργινία φαντάστηκαν τον μικρό ήρωα...κάπως έτσι:


       

και η Άννα σε μια έρευνα στο διαδίκτυο βρήκε πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία για τη ζωή και το έργο του Τσαρλι Τσαπλιν..



Στο μεταξύ στην Ελλάδα μεγάλες δόξες και τιμές γνώρισε το εργαστήρι παραγωγής ταινιών της Φίνος Φιλμ αφήνοντας μας ανεκτίμητους θησαυρούς μιας εποχής που πέρασε ανεπιστρεπτί.
 Η Βιργινία μας δίνει λίγα στοιχεία για το διασημότερο ελληνικό studio.


Τρίτη 9 Απριλίου 2013

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ -ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ "ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΟΥ".

"Αν κάποια τέχνη μπορεί να απαλύνει, να μερώσει, να χαιδέψει ή να γιγαντώσει τη ψυχή ενός παιδιού αυτή είναι η ζωγραφική .

Όσο μεγαλώνουμε τόσο λιγότερο μπορούμε να απεικονίσουμε εκφραστικά τα συναισθήματα μας ή να αποτυπώσουμε εικόνες κι αυτό γιατί όλες μας οι σκέψεις και οι κινήσεις φιλτράρονται από τη λογική και τα στερεότυπα της εικόνας.. 
Στο μάθημα των εικαστικών γίναμε για μια ώρα τα μοντέλα των φίλων μας και τα αποτελέσματα ήταν αυτά που θα δείτε παρακάτω.."



Σαν σήμερα 9 Aπριλίου 1870 - Η ΣΦΑΓΗ ΣΤΟ ΔΗΛΕΣΙ

Σε γνωστό ενημερωτικό site βρήκαμε την παρακάτω δημοσίευση και την αναδημοσιεύουμε με σκοπό να θυμηθούμε όσα είχαμε πει σε προηγούμενη ανάρτηση για τη Σφαγή στο Δηλεσι και να ξαναδούμε την πολύ καλή παρουσίαση της Άννας.

"Στις 9 Απριλίου 1870 γράφτηκε μια σκοτεινή σελίδα στην νεότερη ελληνική Ιστορία, με τους ληστές Αρβανιτάκηδες να εκτελούν ομάδα Άγγλων και Ιταλών περιηγητών στην Σκάλα Ωρωπού, τους οποίους είχαν λάβει ομήρους, ύστερα από τον ατυχή χειρισμό της υπόθεσης από την ελληνική κυβέρνηση.
 Ο αντίκτυπος της υπόθεσης ήταν σημαντικός στις ελληνοβρετανικές διπλωματικές σχέσεις, ενώ οδήγησε στην παραίτηση του υπουργού Στρατιωτικών αρχικά και ολόκληρης της κυβέρνησης Ζαΐμη αργότερα.


Η σφαγη του Δηλεσι from ΣΤ-1 (2012-2013 / 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης


Η ιστορία ξεκίνησε στις 30 Μαρτίου του 1870, παραμονές του Πάσχα, όταν μια ομάδα Άγγλων και Ιταλών περιηγητών ξεκινά για να επισκεφτεί τον Μαραθώνα, με σκοπό να δουν το πεδίο της μεγάλης μάχης. Επρόκειτο για τον λόρδο και τη λαίδη Μάνκαστερ, τον νεαρό φίλο τους Φρέντερικ Βάινερ, τον δικηγόρο Έντουαρντ Λόιντ, τον τρίτο γραμματέα της βρετανικής πρεσβείας στην Αθήνα Έντουαρντ Χέρμπερτ και τον γραμματέα της ιταλικής πρεσβείας στην Αθήνα, κόμη Αλμπέρτο ντε Μπόιλ.

Η εκδρομή εξελίχθηκε αρχικά όπως είχε προγραμματιστεί, όμως στον δρόμο της επιστροφής οι περιηγητές έπεσαν στην ενέδρα που είχε στήσει η πολυπληθής συμμορία των αδελφών Τάκου και Χρήστου Αρβανιτάκη, κοντά στο Πικέρμι – την εποχή εκείνη στην μετεπαναστατική Ελλάδα ανθούσαν οι συμμορίες των ληστών παρά τις προσπάθειες της εκάστοτε κυβέρνησης για εξουδετέρωσής τους. Οι συνοδοί χωροφύλακες εξουδετερώθηκαν εύκολα και η ομάδα των περιηγητών βρέθηκε δέσμια στα χέρια των Αρβανιτάκηδων. Ο αρχηγός της συμμορίας, Τάκος Αρβανιτάκης, διαμήνυσε στην κυβέρνηση του Θρασύβουλου Ζαΐμη τις απαιτήσεις των ληστών, για λύτρα 50.000 λιρών και χορήγηση αμνηστίας.

Η αγγλική πρεσβεία δέχθηκε τους όρους των απαγωγέων άμεσα όμως η κυβέρνηση στάθηκε αντίθετη, με τον υπουργό Στρατιωτικών Σκαρλάτο Σούτσο να υποστηρίζει ότι οποιαδήποτε υποχώρηση στις αξιώσεις των συμμοριτών θα αποτελούσε απαράδεκτο εξευτελισμό της χώρας. Οι απαγωγείς εξοργίζονται από την καθυστέρηση εκ μέρους της κυβέρνησης στην ικανοποίηση των απαιτήσεών τους και ο λόρδος Μάνκαστερ καταφέρνει να του επιτρέψουν να πάει ο ίδιος στην Αθήνα για να συγκεντρώσει τα λύτρα.

Η ελληνική κυβέρνηση όμως παραμένει ανυποχώρητη και ως απάντηση μάλιστα, στέλνει στρατιωτικό απόσπασμα για τον εντοπισμό και τη σύλληψη των Αρβανιτάκηδων και των συντρόφων τους. Οι ληστές απελευθέρωσαν τις γυναίκες και κατέφυγαν στον Ωρωπό, όπου διαμήνυσαν ότι αν η κυβέρνηση συνεχίσει την καταδίωξή τους, θα σκότωναν τους αιχμαλώτους. Ο υπουργός Στρατιωτικών Σούτσος συζητούσε όμως πλέον μόνο την άνευ όρων απελευθέρωση των ομήρων και την ευνοϊκή μεταχείριση των ληστών γι’ αυτό. Παράλληλα, δυνάμεις του στρατού εξακολουθούσαν να επιχειρούν εγκλωβισμό των ληστών στην Αττική, για να μην περάσουν τα ελληνοτουρκικά σύνορα που τότε βρισκόταν λίγο πάνω από τη Λαμία.

Στις 9 του Απρίλη ο στρατός βρίσκεται αντιμέτωπος με τους ληστές στο Δήλεσι και ξεσπά μάχη. Οι ληστές εξαγριωμένοι σκοτώνουν τους τέσσερις ομήρους αλλά μετά πέφτουν νεκροί 20 από αυτούς, 9 συλλαμβάνονται – για να δικαστούν και εκτελεστούν αργότερα - ενώ διαφεύγει στα βουνά ο αρχηγός της συμμορίας, Τάκος Αρβανιτάκης με μερικούς συντρόφους του.

Ο ευρωπαϊκός Τύπος σοκάρεται και χαρακτηρίζει την Ελλάδα «φωλεά ληστών και πειρατών», «χώρα ημιβαρβάρων», «εντροπή δια τον πολιτισμόν». Επιπλέον, σε επίσημα κείμενα διατυπωνόταν η άποψη ότι η Ελλάδα «τίθεται εκτός του κύκλου των εξευγενισμένων κρατών» και ότι «αι ληστείαι συμφωνούνται εν Αθήναις, ένθα και διανέμονται τα χρήματα». Η αγγλική κυβέρνηση χαρακτήρισε την ελληνική κοινωνία ανάξια για οποιαδήποτε υποστήριξη.


Σε μια προσπάθεια επανόρθωσης, η Ελλάδα δίνει σε καθεμία από τις οικογένειες των θυμάτων αποζημίωση 22.000 χρυσών λιρών. Όταν γίνεται γνωστό ότι στα κτήματα του υπουργού Στρατιωτικών Σκαρλάτου Σούτσου, στο Τατόι, έβρισκαν καταφύγιο οι διαβόητοι Αρβανιτάκηδες, ο υπουργός υποβάλλει την παραίτησή του, ενώ αργότερα παραιτείται όλη η κυβέρνηση Ζαΐμη.

O Μ. Καραγάτσης, με αφορμή το τραγικό συμβάν έγραψε το 1952 ένα μυθιστόρημα σε μορφή συνεχειών σε καθημερινή εφημερίδα, με τον τίτλο «Οι λησταί στα πρόθυρα των Αθηνών». Τα σκίτσα για το βιβλίο που κυκλοφόρησε κατόπιν φιλοτέχνησε ο Αλέκος Φασιανός.