Blog σχολικού χαρακτήρα με καινοτόμο δράση την έρευνα και δημιουργία των παρουσιάσεων αποκλειστικά από τους μαθητές της τάξης. Yπεύθυνη Εκπαιδευτικός
Ακάμπαλη Ελένη.

Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013

ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΕΦ 7 - ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ (Νεόφυτος Δούκας, Άνθιμος Γαζής, Μεθόδιος Ανθρακίτης, Ευγενιος Βουλγαρης ,Αθανάσιος Ψαλίδας,Δανιηλ Μοσχοπολιτης, Θεοκλητος Φαρμακιδης, Βενιαμιν Λέσβιος, Παναγιώτης Κοδρικός, Θεόφιλος Καίρης, Χριστόδουλος Παμπλέκης, Ευγένιος Βούλγαρης).















ΙΣΤΟΡΙΑ -ΚΕΦ 4 - ΟΙ ΚΛΕΦΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΜΑΤΟΛΟΙ /ΚΕΦ 5- Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΖΩΗ

Γλώσσα - Κεφ 6- Η ζωή σε άλλους τόπους - Αυτόχθονες Λαοί : Αβορίγινες/Μασάι/ Μπαντού/Τσερόκι/Παπούα


Προσπαθώντας να συμμαζέψουμε και να οργανώσουμε καλύτερα την ύλη του blog το οποίο έχει ήδη κλείσει τον ένα χρόνο παρουσίας στα σχολικά blogs θα παραθέτουμε συνδέσμους που σχετίζονται με την ύλη και έχουν δημιουργηθεί από μαθητές της προηγούμενης σχολικής χρονιάς καθώς επίσης και σχετική συνδεσμολογία με τα τα ηλεκτρονικά σχολικά  εγχειρίδια.
Στην περσινή  σχετική ανάρτηση αναφερθήκαμε εκτενώς στα λιμερικ

http://e1dimxanthis.blogspot.gr/2013/03/limerick_10.html
Ένας έλληνας ποιητής που ασχολήθηκε με τα λιμερικ και του οποίου τους στίχους εξετάσαμε στο πρώτο κεφάλαιο της ενότητας είναι ο ...


Γιωργος Σεφερης from ΣΤ-1 (2012-2013 / 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης

Στο κεφάλαιο Αιολική Γη γνωρίσαμε τον


Μια πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση όμως για τους Αυτόχθονες Λαούς  βρήκαμε εδώ και χρησιμοποιήσαμε τη δωρεάν προσφορά της .
http://www.schoolessons.gr/data_st/glossa/enot-6/native-populations-flip/index.html

Φέτος από την  ενότητα αυτή παρουσιάζουμε πληροφορίες για Αυτόχθονες Λαούς:





Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2013

ΒΡΑΒΕΙΑ UNICEF 2013 Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού - Το 1ο Βραβείο (Ε'-ΣΤ' τάξεων) στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης-


Σε μια υπέροχη εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στη Στοά Του Βιβλίου  την Τρίτη 19 Νοεμβρίου η  τάξη μας, το  ΣΤ-1 που αποφοίτησε φέτος τον Ιούνιο βραβεύτηκε, με το πρώτο βραβείο του προγράμματος «Τα Παιδιά Γράφουν και Ζωγραφίζουν τα Δικαιώματά τους»  στη βαθμίδα των μεγάλων τάξεων του δημοτικού.

2ο Δημοτικό σχολείο Ξάνθης: Πρώτο πανελλήνιο έπαθλο σε διαγωνισμό της UNICEF για τα δικαιώματα των παιδιών


Xαιρετισμό απεύθυνε ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Συμεών Κεδίκογλου και μήνυμα εκ μέρους του Προέδρου της Βουλής η Βουλευτής κα Κατερίνα Παπακώστα Συντόνισε ο δημοσιογράφος κ. Παύλος Τσίμας. Αντιπροσωπεία στελεχών του Ολυμπιακού με επικεφαλής τον Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Γιάννη Βρέντζο και τους ποδοσφαιριστές Αβραάμ Παπαδόπουλο και Χαβιέ Σαβιόλα απένειμαν μεταξύ άλλων βραβεία στα παιδιά (στη φωτό δεξιά εκπρόσωποι του Ολυμπιακού με παιδιά από τη χορωδία της UNICEF «Muntin Nayon» που φιλοξενεί παιδάκια από τις Φιλιππίνες και άλλα βραβευμένα παιδιά).
Επιτροπή Αξιολόγησης Βραβείων: Σοφία Τζιτζίκου, Αντιπρόεδρος Ε.Σ. της UNICEF, Παύλος Τσίμας, Δημοσιογράφος, Λόλα Νταϊφά, Διευθύντρια Δημοσίων Σχέσεων STAR, Μάνος Κοντολέων, Συγγραφέας, Γιάννης Μπεχράκης, Φωτοειδησεογράφος Reuters, Μερόπη Πρέκα, Ζωγράφος, Πόλυ Μηλιώρη, Συγγραφέας, Βασίλης Λουζιώτης, Εκπαιδευτικός, Μέλος Ε.Σ. της UNICEF, Ηλίας Λυμπέρης, Γενικός Διευθυντής της UNICEF, Μαρία Παπαϊωάννου, Εκπρόσωπος του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Γιώργος Σταθόπουλος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών (Π.Ο.Σ.Ι.Π.Σ.), Ράνια Μακρή, Προϊσταμένη Συνηγορίας & Δικαιωμάτων του Παιδιού της UNICEF.





Το δικό μας 1ο βραβείο παρέδωσε στη δασκάλα και σε  μαθήτρια εκπρόσωπο της τάξης ο Υφυπουργός Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου,





Οι μαθητές θα παραλάβουν τα βραβεία τους από τους Γυμνασιάρχες των σχολείων τους (Μουσικό Σχολείο Ξάνθης, 7ο Γυμνάσιο Ξάνθης και 2ο Γυμνάσιο Ξάνθης) κατόπιν συνεννόησης με το σχολείο.


(Ακολουθεί Δελτίο τύπου της UNICEF):

Στα πλαίσια αυτά, η UNICEF στην Ελλάδα πραγματοποιεί μεγάλη εκστρατεία μέσα από το πανελλήνιο βραβευμένο πρόγραμμα ευαισθητοποίησης «Τα Παιδιά Γράφουν και Ζωγραφίζουν τα Δικαιώματά τους» που υλοποιείται σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας. Τα παιδιά, με την αθωότητα και τον αυθορμητισμό τους, με αφίσες, παραμύθια, βιβλία, και εφημερίδες που ετοίμασαν, στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα για την καταπολέμηση της βίας, του ρατσισμού και των διακρίσεων, ένα μήνυμα αλληλεγγύης και συμπαράστασης σε όλα τα παιδιά του κόσμου.

Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Δικαιωμάτων του Παιδιού, η UNICEF βραβεύει στη Στοά του Βιβλίου δύο μεγάλες προσωπικότητες που με τη δράση τους συνέβαλαν σημαντικά στην καταπολέμηση της βίας και των διακρίσεων και στην προώθηση των Δικαιωμάτων του Παιδιού στην Ελλάδα και τον κόσμο:
Τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο για το σπουδαίο ανθρωπιστικό έργο της Εκκλησίας.
Τον καθηγητή της Καρδιοχειρουργικής Κλινικής του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Γενεύης, γνωστό και ως «γιατρό των φτωχών» κ. Αυξέντιο Καλαγκό, για τις δωρεάν σωτήριες επεμβάσεις του σε χιλιάδες άπορα παιδιά σε όλο τον κόσμο.
Βραβεύει επίσης τα παρακάτω σχολεία:
Νηπιαγωγεία
Αφίσες:
1ο Βραβείο - 5ο Νηπιαγωγείο Κομοτηνής, (1ο Ολοήμερο Τμήμα)
2ο Βραβείο - 1ο Νηπιαγωγείο Διλόφου Βάρης, (Ολοήμερο Τμήμα)
3ο Βραβείο - Ιδιωτικός Παιδικός Σταθμός-Νηπιαγωγείο «Ουράνιο Τόξο» Χαλκίδας

Δημοτικά
Αφίσες:
1ο Βραβείο - Εκπαιδευτήρια «Μαντουλίδη» Θεσσαλονίκης (Τάξη Β3)
2ο Βραβείο - 26ο Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας, (Τάξη Α1)
3ο Βραβείο - 21ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, (Τάξη Α1)

Παραμύθια:
1ο Βραβείο - Ελληνικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης, (Τάξη Δ’)
2ο Βραβείο - 100ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, (Τάξη Δ’)
3ο Βραβείο - 138ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, (Τάξη Δ3)

Βιβλία-Εφημερίδες:
1ο Βραβείο - 2ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης, (Τάξη ΣΤ1)
2ο Βραβείο - Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια «Ιόνιος Σχολή», (Τάξη Ε’)
3ο Βραβείο - 3/Θ Δημοτικό Σχολείο Πιαλείας Τρικάλων, (Τάξη Ε’ & ΣΤ’)

Βραβείο «Νίκος Αναλυτής»
Ειδικά Σχολεία Καλλιθέας:
Νηπιαγωγείο Τυφλών, Δημοτικό Σχολείο Τυφλών, Δημοτικό Σχολείο Τυφλοκωφών

(Απονομή κα Ράνια Σουλάκη εκ μέρους του Ελληνικού Δικτύου Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και κα Σοφία Αναλυτή).


- Μπορείτε να δείτε τα έργα αν κάνετε κλικ επάνω στα ονόματα -






http://www.unicef.gr/whatsnew.php

http://www.tovima.gr/society/article/?aid=540648

http://www.unitedreporters.gr/news/GR/reportage_S/reportage_C/I_UNICEF_vraveyei_ta_erga_mathiton_gia_tin_Pagkosmia_Imera_Dikaiomaton_toy_Paidioy

http://www.mama365.gr/12911/pagkosmia-hmera-dikaiomaton-toy-paidioy-vraveia-unicef.html









Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2013

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ -Ζωγραφίζοντας την Εναστρη Νυχτα του Van Gogh

Η συζήτηση για τον Van Gogh ξεκίνησε όταν βλέποντας μια παρουσίαση για τον Προτεσταντισμό στο μάθημα της Ιστορίας είδαμε τον πίνακα του Van Gogh με τίτλο :

"Οι πατατοφάγοι"



Στη συνέχεια ψάξαμε και μάθαμε πολλά για τον μεγάλο αυτό Ιμπρεσσιονιστή Ολλανδό ζωγράφο και προέκυψε αυτή η ανάρτηση 

Στο μάθημα των Εικαστικών και αφού δεν έχει έρθει ακόμα καθηγητής με την ανάλογη ειδικότητα στο τμήμα μας αποφασίσαμε να μεταφέρουμε ένα από τα πιο γνωστά και αγαπημένα έργα του ζωγράφου την "Εναστρη Νύχτα"  σε χαρτόνι  με την παρακάτω τεχνική .
Σκοπός μας ήταν η εξοικείωση με την τεχνική του πουαντιγισμού και της εναλλαγής της σκιάς και του φωτός ενώ στόχος μας είναι κάποια στιγμή να μπορέσουμε να μεταφέρουμε ένα απλό έργο στο χαρτί χωρίς μανιπουλαριστικές μεθόδους.
Στο ppt που ακολουθεί δείτε βήμα βήμα την εργασία μας μέχρι το τελικό αποτέλεσμα:






ΙΣΤΟΡΙΑ -ΕΝΟΤΗΤΑ 2 -ΚΕΦ 3 -Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ


ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ -ΚΕΦ 14 - ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΠΟΤΑΜΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΛΙΜΝΕΣ ΤΗΣ ΓΗΣ

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ - ΚΕΦ.13- ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΟΡΟΣΕΙΡΕΣ ΚΑΙ ΠΕΔΙΑΔΕΣ

ΦΥΣΙΚΗ -ΕΝΟΤΗΤΑ 4 -ΦΥΤΑ

Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013

Μαθηματικά- 22.Σύγκριση -Διάταξη κλασμάτων

Δυσκολευτήκαμε λίγο με τα κλάσματα και αν και  στο blog αυτό οι παρουσιάσεις είναι μόνο δικές μας, ανεβάζουμε σήμερα μια εξαιρετική επαναληπτική παρουσίαση του συναδέλφου Παύλου Κώτση.
Ανατρέχοντας σε αυτές τις βασικές αρχές σύγκρισης και διάταξης κλασμάτων όλα είναι πιο εύκολα.

Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2013

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ -ΔΙΟΛΚΟΣ 1.500 ΧΡΟΝΙΑ



ΔΙΟΛΚΟΣ ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ from IGN on Vimeo.

Στο κεφάλαιο 7 της Γεωγραφίας  "Θάλασσες και Ωκεανοί" δεν προλάβαμε να το δούμε και το είδαμε την Παρασκευή στην ώρα της Ευέλικτης κι αυτό γιατί αξίζει και φέτος να κάνουμε μια αναφορά  στο εξαιρετικό αυτό animation που είδαμε και πέρυσι:


."..Μια ταινία 22 λεπτών, δημιουργημένη με το σύστημα του animation (εικονοκινητική τεχνική) αναπαριστά με μοναδικό τρόπο το εξαιρετικό μνημείο τεχνικού πολιτισμού της αρχαίας Ελλάδας, τον Δίολκο: μια οδό από ξηράς για την μεταφορά πλοίων ανάμεσα στον Σαρωνικό και τον Κορινθιακό κόλπο κατά μήκος του Ισθμού της Κορίνθου, τότε που δεν υπήρχε ο πορθμός.

Η ταινία παρουσιάζει πολλές άλλες τεχνολογικές λεπτομέρειες, αλλά σκηνές της ζωής των ναυτικών εκείνης της μακρινής εποχής: τυχερό παιχνίδι, επίσκεψη στον ναό του Ποσειδώνα, γλέντι σε καπηλειό, καθώς και μια συναισθηματική συντυχία Πρόκειται για ένα έργο-συμβολή στην μελέτη της αρχαίας ελληνικής Τεχνολογίας, μια παραγωγή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας σε συνεργασία με την Εταιρεία Μελέτης Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας.

Δημιουργοί της ταινίας είναι οι Θ.Π. Τάσιος, Ν. Μήκας, Γ. Πολύζος, οι οποίοι έχουν λάβει ως τώρα δύο βραβεία: Καλύτερης ταινίας αναφερόμενης στην αρχαιότητα στο 5ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου στην Κύπρο (Νοέμβριος 2009) και Καλύτερης εκπαιδευτικής ταινίας στην 8η Διεθνή Συνάντηση Αρχαιολογικής Ταινίας του Μεσογειακού Χώρου στην Αθήνα (Μάιος 2010)

ΙΣΤΟΡΙΑ -ΚΕΦ 2 "ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΖΩΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΥΛΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ"- ΟΙ ΦΑΝΑΡΙΩΤΕΣ - ΟΙ ΓΕΝΙΤΣΑΡΟΙ




Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2013

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ - Η ΑΝΤΑΡΚΤΙΚΗ ΣΕ ΕΙΚΟΝΕΣ

Ο μαθητής της τάξης Γιάννης Ιωαννίδης ετοίμασε ένα πολύ όμορφο βίντεο με εικόνες από τη ζωή στην Ανταρκτική~~


ΓΛΩΣΣΑ - ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ


ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ -ΚΕΦ 12- ΤΟ ΑΝΑΓΛΥΦΟ ΤΗΣ ΓΗΣ



ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΚΕΦ.12 - Το ανάγλυφο της γης from ΣΤ-1 (2012-2013 / 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης


Δείτε 3 πολύ ενδιαφέροντα βίντεο σχετικά με το ανάγλυφο της γης που βρήκαμε στο blog του 5ου Δ.Σ.Χολαργου

Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2013

ΙΣΤΟΡΙΑ- ΕΝΟΤΗΤΑ 2. ΚΕΦ 2. Φ Α Ν Α Ρ Ι Ω Τ Ε Σ


ΦΥΣΙΚΗ- ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ 3. -ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ


ΦΥΣΙΚΗ -ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ 2. - ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΡΕΥΜΑΤΑ


ΦΥΣΙΚΗ -ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ-1 . ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΑΓΩΓΗ

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΚΕΦ 11/ ΖΩΝΕΣ ΒΛΑΣΤΗΣΗΣ/ ΣΤΕΠΕΣ / ΤΟΥΝΔΡΑ/ ΣΑΒΑΝΑ

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ -ΚΕΦ 10 - ΟΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΖΩΝΕΣ ΤΗΣ ΓΗΣ

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ -ΚΕΦ 9 - Η ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ - ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ

ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ "ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ"

Μιλώντας στο μάθημα της γλώσσας για την ποίηση ζητήθηκε απο τους μαθητές να βρούν, να εκτυπώσουν και να μάθουν ένα ποίημα ή ένα δημοτικό ή ακριτικό τραγούδι από έξω!
Ο Χρήστος έκανε την έκπληξη και έφερε ενα δικό του ποίημα κι επειδή κρίναμε πως ήταν πάρα πολύ όμορφο το μοιραζόμαστε μαζί σας!

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ 2η Ενότητα -ΚΕΦ 7 / Η ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΗΠΕΙΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΩΚΕΑΝΩΝ


Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013

Ο Πόλεμος δεν είναι παιχνίδι.

 Ο πόλεμος δεν είναι παιχνίδι...και επειδή αύριο θα μιλήσουμε για τον πόλεμο δείτε αυτό το όμορφο ερασιτεχνικό βίντεο. 

(Υπόθεση):

Μετά από ένα μακρύ ταξίδι, διασχίζοντας διάφορα μέρη της υπαίθρου, δύο παιδιά και ο πατέρας τους φτάνουν σε ένα σπίτι που πρόκειται να είναι η νέα τους κατοικία. Τα παιδιά ανυπομονούν να παίξουν, απομακρύνονται από τον πατέρα τους και κατευθύνονται προς ένα πυκνό δάσος για ν α παίξουν "πόλεμο". 
Ξαφνικά, μια σειρά από παράξενα γεγονότα συμβαίνουν και τα παιδιά να μαθαίνουν ό, τι ένας πραγματικός πόλεμος είναι πολύ διαφορετικός..

Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2013

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ.


Παγκόσμιος χάρτης της Γήινης σεισμικής δραστηριότητας (1963 - 1998).

Ο σεισμός ορίζεται ως η αισθητή ανατάραξη της επιφάνειας ενός ουράνιου σώματος που συνοδεύεται από σεισμικά κύματα που μεταφέρουν την ενέργεια του σεισμού. Σε πλανήτες με στερεό φλοιό όπως η Γη οι σεισμοί προκαλούν ανατάραξη της επιφάνειας του φλοιού και ο σεισμός γίνεται έτσι αισθητός από τους ανθρώπους


ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΕ ΠΕΡΙΤΩΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ; σε μια εξαιρετική παρουσίαση του ΟΑΣΠ.


ΣΕΙΣΜΟΣ??

ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΝΑΜΕ ΜΙΑ ΓΕΝΙΚΗ ΔΟΚΙΜΗ ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΔΙΑΚΑΣΙΕΣ ΕΚΚΕΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑΣ ΚΑΙ ΕΝΗΕΡΩΘΗΚΑΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΡΙΝ , ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ.



Ο σεισμός στον πλανήτη μας συνήθως προκαλείται από ξαφνική απελευθέρωση συσσωρευμένης ενέργειας στο φλοιό της Γης. Τον αντιλαμβανόμαστε στην επιφάνειά της καθώς μέρος της ενέργειας μεταφέρεται εκεί με τα σεισμικά κύματα. Τα κύματα αυτά διαδίδονται στο φλοιό με ταλαντώσεις των πετρωμάτων και φθάνοντας στην επιφάνεια προκαλούν τις αναταράξεις του εδάφους που αισθανόμαστε. Τα σεισμικά κύματα προκαλούν με τις ταλαντώσεις και διαφορές ηλεκτρικού δυναμικού στα πετρώματα του φλοιού καθώς οδεύουν μέσα από αυτά (σεισμικό-ηλεκτρικό φαινόμενο δευτέρου είδους). Άλλη μια εκδήλωση των σεισμών, που προκαλείται από τη μετακίνηση των πετρωμάτων της λιθόσφαιρας, είναι η δημιουργία τσουνάμι στηθάλασσα όταν ο σεισμός είναι υποθαλάσσιος και έχει αποτέλεσμα ικανή κατακόρυφη ανάταξη του βυθού. Οι περισσότεροι σεισμοί σχετίζονται με τον τεκτονικό χαρακτήρα της Γης και ονομάζονται τεκτονικοί σεισμοί. Ένας σεισμός όμως μπορεί να οφείλεται και στο απότομο γλίστρημα ενός παγετώνα.


ΚΑΙ στη συνέχεια για να χαλαρώσουμε από την ένταση και την αγωνία , ακούσαμε αυτό το σχετικό τραγούδι.


Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

O V.V.GOGH και το φως στις σκιές.

Με αφορμή το βίντεο που παρακολουθήσαμε  μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι την ημέρα που πήγαμε εκδρομή,  η Κορίνα ρίχνει λίγο φως στη ζωή του μεγάλου αυτού Ολλανδού ζωγράφου ...


V.V.GOHG from ΣΤ-1 (2012-2013 / 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης

Ακολουθεί και πάλι το βίντεο για να το θυμηθούμε και η επικοινωνία με τον δημιουργό Luca Agnan





O ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ ΤΟΥ ΒΙΝΤΕΟ ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΣΟ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΚΑΙ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΕΙ ΤΑ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ:

Luca Agnanι Grazie mille Hellen .. porta ai tuoi studenti cari saluti!!!!! 
πριν από 47 λεπτά · Τροποποιήθηκε · Δεν μου αρέσει · 1

Hellen Acabali dirà loro domani! !I bambini sono stati entusiasti!! Buona fortuna in quello che fate!

Luca Agnani grazie davvero!!!!






Ερευνώντας στο διαδίκτυο ανακαλύψαμε και μια εξαιρετική ακόμα εργασία σε αυτή τη σελίδα

"...Η «Έναστρη Νύχτα» είναι ένας από τους πιο διάσημους πίνακες του ιμπρεσιονιστή Ολλανδού ζωγράφου Βίνσεντ βαν Γκογκ, που ακόμα κι αν δεν γνωρίζετε τον τίτλο ή τον δημιουργό του, είναι βέβαιο ότι όλο και κάπου θα τον έχετε δει. 
Πρόκειται για ένα από τα έργα του Βαν Γκογκ που έχουν δημιουργηθεί ακολουθώντας συγκεκριμένους μαθηματικούς κανόνες για την δημιουργία των περίφημων χαοτικών δινών του. 
Το γεγονός αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Πέτρο Βρελλή να δει τον πίνακα με μια εναλλακτική ματιά, δημιουργώντας μια κινούμενη εκδοχή του, με την οποία μάλιστα ο χρήστης μπορεί να αλληλεπιδράσει.


συνέχεια










Η δασκάλα της τάξης: Ε.Α