Blog σχολικού χαρακτήρα με καινοτόμο δράση την έρευνα και δημιουργία των παρουσιάσεων αποκλειστικά από τους μαθητές της τάξης. Yπεύθυνη Εκπαιδευτικός
Ακάμπαλη Ελένη.

Τρίτη 18 Μαρτίου 2014

«Κύριε, εύραμεν μια γυναίκα».- Η ΝΙΚΗ ΤΗΣ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ.

η νικη της σαμοθρακης
Η μέρα όπου η Νίκη της Σαμοθράκης μεταφέρθηκε στο Λούβρο

Με αφορμή τον  Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής με θέμα "Η Νίκη της Σαμοθράκης" στον οποίο συμμετέχει η τάξη μας, ασχοληθήκαμε με  ένα από τα γνωστότερα έργα της ελληνικής τέχνης, την φτερωτή Νίκη τηςΣαμοθράκης, το άγαλμα που βρέθηκε στο Ιερό των Μεγάλων Θεών στη Σαμοθράκη και μεταφέρθηκε το 1864 στην Γαλλία, όπου εκτίθεται από το 1884 στο Μουσείο του Λούβρου. (Περισσότερα για τη δράση εδώ)


Η συμμετοχή του σχολείου μας με το έργο του μαθητή της τάξης ας Εμρε Ριζά Ογλου.



Η νικη της Σαμοθρακης from ΣΤ-1 (2012-2013 / 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης

Το ιστορικό της κλοπής του αγάλματος της Νίκης της Σαμοθράκης και η μεταφορά στο μουσείο του Λούβρου. 

Στις 15 Απριλίου του 1865, η αρχαιολογική αποστολή του Γάλλου υποπρόξενου Καρόλου Σαμπουαζό, έκανε ανασκαφές στα βόρεια της Σαμοθράκης.Τότε ένας Έλληνας εργάτης αναφώνησε :
«Κύριε, εύραμεν μια γυναίκα»! 
Είχε βρει τα πόδια και τον κορμό της Νίκης της Σαμοθράκης. 
Η Σαμοθράκη βρισκόταν ακόμα υπό την κυριαρχία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και ο Σαμπουαζό χρειαζόταν την άδεια της Υψηλής Πύλης, για να μεταφέρει το γλυπτό στη Γαλλία. 
Το άγαλμα έφτασε στο Λούβρο στις 11 Μαΐου του 1864, αλλά με σημαντικές ελλείψεις. Είχε βρεθεί σε πολλά κομμάτια, γιατί οι καλλιτέχνες της ελληνιστικής περιόδου συνήθιζαν να φτιάχνουν το γλυπτά σε τμήματα και να τα ενώνουν μετά.
Όταν ο Σαμπουαζό πήρε τη Νίκη απ’ τη Σαμοθράκη, είχε αφήσει πίσω την πλώρη στην οποία πατούσε το άγαλμα, γιατί πίστευε ότι ανήκε σε άλλο γλυπτό. 
Χωρίς την πλώρη, όμως, το άγαλμα δεν μπορούσε να σταθεί όρθιο.
Ήταν έτσι δημιουργημένο απ’ τον γλύπτη, που χρειαζόταν να στέκεται στην πλώρη, για να υπάρχει η απαραίτητη ισορροπία. 
Το πρόβλημα έλυσαν Αυστριακοί αρχαιολόγοι το 1875, όταν συνειδητοποίησαν ότι τελικά η πλώρη ήταν μέρος της σύνθεσης της Νίκης. 
Ο Σαμπουαζό κατάφερε να πάρει και αυτό το κομμάτι στη Γαλλία. 
Η Νίκη της Σαμοθράκης εκτίθεται στο Λούβρο από το 1884. 
Το όνομα του ιδιοφυή γλύπτη παραμένει άγνωστο, αλλά η φήμη του αγάλματος έχει φτάσει στα πέρατα του κόσμου.

samothraki

Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014

ΙΣΤΟΡΙΑ -Κεφάλαιο 17 Ο Ιωάννης Καποδίστριας και το έργο του.

ιστορική γραμμή
Ο Ιωάννης Καποδίστριας


Ο Ιωάννης Καποδίστριας καταγόταν από αριστοκρατική οικογένεια της Κέρκυρας. Διετέλεσε υπουργός των Εξωτερικών της Ρωσίας μέχρι το 1822, οπότε απομακρύνθηκε από τη θέση του και εγκαταστάθηκε στην Ελβετία. Πέντε χρόνια αργότερα, το 1827, η Γ' Εθνοσυνέλευση της Τροιζήνας τον εξέλεξε Κυβερνήτη της Ελλάδας.



Ιωαννης Καποδιστριας from ΣΤ-1 (2012-2013 / 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης

Δείτε ακόμα περισσότερα ε δ ω γι αυτούς που δολοφόνησαν τον Καποδιστρια και την τυχη τους.

Kεφάλαιο 29ο Οι κάτοικοι και τα κράτη της Ευρώπης

Kεφάλαιο 28ο Η χλωρίδα και η πανίδα − Η βλάστηση της Ευρώπης

Kεφάλαιο 27ο Το κλίμα της Ευρώπης και οι ανθρώπινες δραστηριότητες



Oμαδική δραστηριότητα (προαιρετική):
Ο καθένας από εμάς ας επιλέξει ένα κράτος της Ευρώπης. (Για να μη διαφωνήσουμε, θα βάλουμε σε αλφαβητική σειρά τόσο τις ονομασίες των κρατών όσο και τα επώνυμά μας.) Θα εξετάσουμε το κλίμα του κράτους αυτού και θα καταγράψουμε τις ασχολίες των κατοίκων του, καθώς επίσης την ανάπτυξη που παρουσιάζει σε διάφορους τομείς. Θα αντλήσουμε πληροφορίες από τις πηγές που έχουμε στη διάθεσή μας.






Kεφάλαιο 26ο Ο κατακόρυφος διαμελισμός της Ευρώπης


Oμαδική δραστηριότητα (προαιρετική) Χωρισμένοι σε τρεις ομάδες, μία για κάθε περιοχή της Ευρώπης, θα καταγράψουμε τις οροσειρές, τις πεδιάδες, τους ποταμούς και τις λίμνες

Κεφάλαιο 15 Η παρέμβαση των Μεγάλων Δυνάμεων και η Ναυμαχία του Ναυαρίνο

ιστορική γραμμή


Στη Ναυμαχία του Ναυαρίνου, τον Οκτώβριο του 1827, αγγλικά, γαλλικά και ρωσικά πολεμικά πλοία ήρθαν αντιμέτωπα με το στόλο των Τούρκων και των Αιγυπτίων. Η νίκη των ναυτικών συμμαχικών δυνάμεων συνέβαλε αποφασιστικά στην απελευθέρωση της Ελλάδας.



Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ - Γλώσσα ενότητα 10 - Ατυχηματα - Οικιακές παγίδες για παιδιά - Ασκηση 4 . Τα δικά μας ερωτηματολόγια.

Η ενότητα.

Αφού μάθαμε μερικά βασικά πράγματα για τη μεθοδολογία της έρευνας, είπαμε να γίνουμε μικροί ερευνητές και να κάνουμε ο καθένας από μια έρευνα σαν διαθεματική άσκηση στη γλώσσα και στα μαθηματικά. Μάθαμε πως να συντάσσουμε ερωτηματολόγιο στο Google drive και διαλέξαμε ο καθένας ένα θέμα .
Σας παρακαλούμε αν θέλετε απαντήστε κι εσείς θα βοηθήσετε σημαντικά στην εργασία μας 
Τους στατιστικούς πίνακες καθώς και το άρθρο για κάθε έρευνα θα τα ανεβάσουμε σε νέο ποστ με τη λήξη των ερωτηματολογίων.
-Ευχαριστούμε (Εμρέ, Στέλιο K, Κορίνα, Φωτεινή, Στέλιο Γ.)












m


 





Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014

Η κυρα Σαρακοστή της τάξης μας .



Mια από τις γνωστότερες παροιμίες του λαού μας σχετικά με τον μήνα Μάρτιο είναι αυτή που αναρωτιέται αν "Λείπει ο Μάρτης από την Σαρακοστή" κι αυτό γιατί το σαρανταήμερο της νηστείας πριν την Ανάσταση σίγουρα συναντά στο διάβα του  τον μήνα Μάρτη κι έτσι δεν υπάρχει περίοδος Σαρακοστής χωρίς Μάρτη μήνα.
Ο λαός συμβόλιζε την κυρά Σαρακοστή με μια γυναικεία φιγούρα που φτιάχνεται από ζυμάρι  ( αλάτι – αλεύρι και νερό ) που δεν έχει στόμα για να μην μιλάει και κουτσομπολεύει όλες τις μέρες που κρατούσε η νηστεία μέχρι  το Πάσχα. 
Έχει επτά πόδια όσες και οι εβδομάδες μέχρι το Μεγάλο Σάββατο. 
Τα χέρια της είναι σταυρωμένα σαν να προσεύχεται και η ποδιά της γεμάτη με νηστίσιμα φαγητά. 
Τα πιο παλιά χρόνια την κρεμούσαν στο ταβάνι ή δίπλα στο εικονοστάσι και χρησίμευε σαν ημερολόγιο.
Παρακάτω μπορείτε να μάθετε περισσότερα για την παράδοση που συνοδεύει την κυρά Σαρακοστή στo ppd της Φωτεινής.


Η κυρα Σαρακοστή from ΣΤ-1 (2012-2013 / 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης


 Για την Σαρακοστή της πόρτας χρησιμοποιήσαμε χαρτόνια κάνσον για την ποδιά, βελούδο για τα παπούτσια, τσόχα για το γιλέκο, γκοφρέ για την μαντήλα  και νήμα για την κοτσίδα. 

Aρχικη Ιδέα από elniplex

Ιστορια - Κεφ.13 - Γεώργιος Καραισκάκης

6η Μαρτίου: Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο



     
   Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς όλων των σχολικών μονάδων της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, ιδέες και εμπειρίες, να ενημερωθούν ή και να προτείνουν τρόπους για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.(απόσπασμα από την εγκύκλιο)
     Στην τάξη μας υλοποιήθηκε δράση μικρής έκτασης το πρώτο δίωρο όπου και πραγματοποιήθηκε συζήτηση με θέμα τις πιθανές εμπειρίες των μαθητών μας από περιστατικά σχολικής βίας, περιηγηθήκαμε στη σελίδα της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. διανεμήθηκαν έντυπα του και  παρακολουθήσαμε την παρουσίααση της μαθήτριας Κορίνας Αθανασιάδου για το Bulling.

Σας προτείνουμε να δείτε όλα τα επισυναπτόμενα βιντεακια :)


Κυριακή 2 Μαρτίου 2014

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ - ΚΕΦ 25- Ιφιγενεια


ΤΑ ΠΑΓΩΜΕΝΑ ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ ΤΟΥ 1821 -(Επετειακό θεατρικό 25ης Μαρτίου)

Απο αυτή τη δράση προέκυψε σε τελική μορφή αυτό το έργο το οποίο χρειάστηκε πολύ χρόνο και προσωπική δουλειά από τον καθένα μας.
Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τους γονείς των μαθητών του τμήματος μας γιατί ο καθένας με τον τρόπο του βοήθησε να στηθεί αυτή η παράσταση.
Επίσης ευχαριστούμε θερμά την ΟΙΚΟΚΥΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΞΑΝΘΗΣ για τη γενναία προσφορά της στην τελική τιμή ενοικίασης των εθνικών μας φορεσιών και τέλος ευχαριστούμε θερμά τον διευθυντή του σχολείου μας κύριο ΔΑΟΥΤΑΚΗ ΑΡΧΟΝΤΗ ο οποίος ήταν πάντα παρόν στις προσπάθειες μας ενισχύοντας με χαμόγελο, έπαινο και παρότρυνση τους μαθητές και εξασφαλίζοντας τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για την υλοποίηση του έργου. 


ΙΣΤΟΡΙΑ - ΕΝΟΤΗΤΑ Γ- ΚΕΦ 12- Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ -Λορδος Μπάιρον

Picture





Picture




Κεφάλαιο 11 Ο Ιμπραήμ στην Πελοπόννησο - ο Παπαφλέσσας - Κάρολος Φαβιέρος

Picture
Η πολιορκία του Μεσολογγίου από τον Ιμπραήμ Πασά.

Τον χειμώνα του 1824-1825 ο Ιμπραήμ Πασάς αποβιβάστηκε στην Πελοπόννησο. Η Επανάσταση περνούσε δύσκολες στιγμές. Τότε ο Παπαφλέσσας με τους άνδρες του οχυρώθηκαν στο Μανιάκι. Στην άνιση μάχη που ακολούθησε, ο Παπαφλέσσας έχασε τη ζωή του.






ΦΥΣΙΚΗ - ΗΛΕΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ - Ο μαγνητης προσανατολιζεται. -ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟ ΣΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟ-Η ΗΛΕΚΤΡΟΓΕΝΝΗΤΡΙΑ


ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΚΕΦ 25- Ο ΟΡΙΖΟΝΤΙΟΣ ΔΙΑΜΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ


ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ- ΚΕΦ. 29 - ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΚΡΑΤΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ


ΑΓΩΓΗ- Το δημοκρατικό πολίτευμα - ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ.

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ - ΚΕΦΑΛΑΙΟ 27 -ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ


Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2014

Αποκριάτικα έργα στην τάξη με θέμα τους αρλεκίνους του Picasso.




Οι αποκριές κορυφώνονται την επόμενη εβδομάδα αλλά στην τάξη μας από άποψη δεν ασχοληθήκαμε με τα συνηθισμένα θέματα, αντιθέτως αρπάξαμε την ευκαιρία και αφού ακόμα δεν έχουμε καθηγητή εικαστικών την ώρα των εικαστικών επιλέξαμε ως θέμα τους αρλεκίνους του Πικάσο. 

Οι αρλεκίνοι υπήρχαν συχνά στα έργα του κατα τη ρο ζ περίοδο και κάποιους από αυτούς τους δουλέψαμε με ότι υλικό υπήρχε στην τάξη μας (κηροπαστέλ, λαδοπαστέλ, τέμπερες, ξυλομπογιές, μαρκαδόρους κλπ) . 

Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό!



Η ΡΟΖ ΠΕΡΙΟΔΟΣ - Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΟΥ ΤΣΙΡΚΟΥ

ROSE PERIOD ( 1904 - 1905 ) Είναι μια μικρή σε χρονική διάρκεια περίοδος αλλά πολύ σημαντική στην καλλιτεχνική πορεία του Πικάσο γιατί έχει σαν αποκορύφωμα την δημιουργία του μεγάλου αριστουργήματος
ΟΙ ΣΑΛΤΙΜΠΑΓΚΟΙ.... 1905
Ένα έργο μεγάλης σημασίας , πολύ έντονα ατμοσφαιρικό και κυρίως συμβολικό . Λέγεται ότι ο πίνακας αυτός παριστάνει κατά συμβολικό τρόπο την παλιά γνωστή παρέα του Πικάσο στο Παρίσι , με τον ίδιο σαν ο αρλεκίνος. 

Η περίοδος αρχίζει το 1904 όταν ο Πικάσο επιστρέφει πίσω στο Παρίσι έπειτα από την απομόνωση του στην Βαρκελώνη κατά την Γαλάζια του περίοδο. Ξαναβρίσκει τους φίλους του και τα συναισθήματα αλλάζουν. 
Είναι την εποχή που το Τσίρκο Μεντράνο κάνει παραστάσεις στο Παρίσι και η Μονμάρτρη είναι γεμάτη από γελωτοποιούς , ακροβάτες , αρλεκίνους και πλανόδιους ηθοποιούς. 
Ο Πικάσο και η παρέα του γίνονται τακτικοί θαμώνες των λαϊκών θεάτρων και του περίφημου τσίρκου όπου και τους προκαλεί ενθουσιασμό και γοητεία .


                                                 -Δημοσίευση από την εκπαιδευτικό της τάξης.

Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2014

«Ερωτήσεις που θα ήθελα να κάνω για το Γυμνάσιο … με τις απαντήσεις τους»

Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο αποτελεί μια ολόκληρη διαδικασία, η οποία περιλαμβάνει όλες τις περιπλοκές που συνεπάγεται μια αλλαγή, μια μετάβαση.

Η κατάλληλη προετοιμασία των μαθητών της έκτης τάξης του δημοτικού σχολείου για το περιβάλλον του γυμνασίου, αποτελεί το πρώτο βήμα για μια ομαλή και επιτυχή μετάβαση των μαθητών στην πρώτη τάξη του γυμνασίου, βήμα που μπορεί να χαρακτηριστεί καθοριστικό για την παραπέρα φοίτησή τους στο σχολείο.

Το έντυπο«Ερωτήσεις που θα ήθελα να κάνω για το Γυμνάσιο … με τις απαντήσεις τους», είναι μια συλλογική, πρωτότυπη και πρωτοποριακή για τα Ελλαδικά δεδομένα εργασία, η οποία συντάχθηκε από ομάδα Καρδιτσιωτών επιστημόνων και εγκρίθηκε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

ΦΥΣΙΚΗ Κυκλοφορικό Σύστημα -Ενας ακούραστος μυς η καρδιά.

ΤΡΙΤΗ 11 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014 ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ



ΚΟΡΙΝΑ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ



ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΟΥΣΑΚΩΒ

Συνοπτικές πληροφορίες για τη δράση.

Η δράση πραγματοποιείται για ενδέκατη χρονιά με επίσημο διοργανωτή στην Ελλάδα το Saferinternet.gr
Φέτος συμμετέχουν 227φορείς από όλη την Ελλάδα (σχολεία όλων των βαθμίδων , σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων, σχολικοί σύμβουλοι, δήμοι, οργανισμοί κ.λ.π.). Ανάμεσα τους και το σχολείο μας.

Οι φορείς που συμμετέχουν  ονομάζονται ΠΡΕΣΒΕΥΤΕΣ  και αναλαμβάνουν να γίνουν πολλαπλασιαστές στο χώρο τους μεταφέροντας και μεταδίδοντας το φετινό σύνθημα παντού μέσα από εκδηλώσεις και δράσεις στο σχολείο (ομιλίες, ποιήματα, θεατρικά , μουσικά δρώμενα, ημερίδες προς γονείς και εκπαιδευτικούς , δημιουργία ιστολογίων ανάλογου θέματος κλπ..). 

Φετινό σύνθημα της δράσης είναι : 

«Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο» και στόχος των φετινών δραστηριοτήτων είναι να δράσουν όλοι οι πρεσβευτές σαν προωθητές των μηνυμάτων και των στόχων του προγράμματος SAFER INTERNET της Ε.Ε. χωρίς την ανάγκη της φυσικής παρουσίας του φορέα όντας έτσι πραγματικοί πρεσβευτές του έργου. 

Η Ευρωπαική Επιτροπή Saferinternet,  στηρίζει την πρωτοβουλία με εμπλουτισμένο υλικό στον ιστοχώρο της, διαδικτυακά σενάρια webinars αλλά και τα τηλεοπτικά σποτ της πρωτότυπης τηλεοπτικής εκστρατείας «Ε τι; μπακάλικο είμαστε;».

Ετσι λοιπόν και στο σχολείο μας έχει προγραμματιστεί μια ενημερωτική συζήτηση στην αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων με θέμα την ασφάλεια στο διαδίκτυο. 

Υπάρχει πάρα πολύ και πλούσιο υλικό και η επιλογή των θεμάτων ήταν δύσκολη καταλήξαμε όμως στον παρακάτω προγραμματισμό και σαν πολλαπλασιαστές τον προτείνουμε σε όποιους ενδιαφέρονται να ενημερωθούν.

Ακολουθεί ένα από τα βίντεο που συμμετέχουν στις εκδηλώσεις της ημέρας και είναι εξ ολοκλήρου έργο των μαθητών του 5ου Λυκειου Λάρισας.



ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ:

Έναρξη 10:00
Προβολή ενημερωτικών  τηλεοπτικών  σποτ :

        Saferinternet Always Ask  for Help. (διαρκ 1.51 – δέκα λεπτά σχετική συζήτηση).

2    «Ε τι; Μπακάλικο είμαστε;» - Teaser - Ιδιωτικότητα (διαρκ. 0:56 – δέκα λεπτά σχετική συζήτηση).

3     «Ε τι μπακάλικο είμαστε;» - Τeaser - Kριτική Σκέψη (διαρκ. 0:55- δέκα λεπτά σχετική συζήτηση).

4     «Ε τι μπακάλικο είμαστε;» - Teaser Οικονομικές απάτες  online (διαρ. 0:55).

5   «Ε τι; Μπακάλικο είμαστε;»-  Teaser Ακατάλληλες ιστοσελίδες.(διαρκ. 0: 53- δέκα λεπτά σχετική συζήτηση).

6    «Προσέχω όταν συμμετέχω»  Saferinternet – γραμμή ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΩ. Και σε συνεχεια το παρακάτω βιντεο:

7     Η κοκκινοσκουφίτσα στο διαδίκτυο. (διαρκ 3:57 – δέκα λεπτά σχετική συζήτηση).

8     Προβολή ppd της μαθήτριας Αθανασιάδου Κορίνας και  του μαθητή Ουσάκωβ Αλέξανδρου  (δέκα διαφάνειες) σχετικά με την ασφάλεια στο Διαδίκτυο.

9   Ανακεφαλαίωση – Λήξη - Δραστηριότητες στις τάξεις σε σχέση με τα ερεθίσματα.